کد خبر: ۱۴۶۶۴۱
۹:۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۴

بلوک ۶۰ درصدی سهام هپکو حداقل تا دو سال منتقل نمی شود /آماده سازی شرایط
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

بلوک ۶۰ درصدی سهام هپکو حداقل تا دو سال منتقل نمی شود /آماده سازی شرایط

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از عدم واگذاری بلوک ۶۰ درصدی سهام دولت در هپکو حداقل تا ۲ سال خبر داد و گفت: پس از رونق تولید در این شرکت، سهام را به بخش خصوصی واگذارمی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا صالح درباره پرداخت حقوق کارکنان در کارخانه تجهیزات سنگین هپکو به فارس گفت: با هماهنگی وزارت صنعت حقوق کارکنان هپکو به‌ روز شده و تولید در حال انجام است.مدیریت هپکو دنبال رونق تولید است و تا زمانی که به ظرفیت قابل قبول برسد، سهام دولت در این شرکت فرابورسی که حدود 60.72درصد است، واگذار نخواهد شد.

وی افزود: برای واگذاری سهام دولت، اول باید آماده‌سازی انجام شود بعداً دولت سهام را در "تپکو" بفروشد.حداقل یک تا دو سال زمان لازم است تا بتوانیم اوضاع را اصلاح کنیم ابتدا باید به وسیله پیمان، مدیریت را بهبود بخشیم تا تولید رونق بگیرد و بعد از آن سهام دولت را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

این مقام مسئول در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای واگذاری سهام دولت در قالب صندوق‌های قابل معامله بورسی وجود دارد، توضیح داد: کارهایی انجام شده و ابهاماتی درباره قانون وجود دارد که در لایحه بودجه 99 عنوانشده و از ابتدای سال آینده اگر در قانون بودجه تصویب شود، سهام دولت در 18 شرکت‌ بزرگ دولتی پالایشگاهی، پتروشیمی، بانکی و بیمه‌ای از طریق صندق‌های قابل معامله بورسی موسوم به ETF به مردم واگذار می‌شود.سعی می‌کنیم واحدهای صندوق قابل معامله بورسی را به صورت تخفیف‌دار بین 15 تا 20 درصد به مردم واگذار کنیم.

صالح در پاسخ به پرسش آیا ارزش دارایی‌های قابل واگذاری دولتی آیا به 54 هزار میلیارد تومان می‌رسد؟ عنوان کرد: ارزش کل این شرکت‌ها بستگی به کشش بازار و قیمت در بورس و فرابورس دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ