کد خبر: ۱۴۶۷۳۵
۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۶

دلایل عدم قرنطینه قم اعلام شد/باز بودن حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران
توسط استاندار:

دلایل عدم قرنطینه قم اعلام شد/باز بودن حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران

استاندار قم با اعلام دلایل عدم قرنطیه و بهترین راهکار ، گفت: تصمیمی به بستن حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم ، بهرام سرمست در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران گفت: به‌لحاظ مدیریتی تصور این نیست که قرنطینه راهکار مناسبی باشد و تبعات اجتماعی و بار فرهنگی و روانی برای قم به‌همراه دارد. تجربه چین در قرنطینه هم موفق نبود .

وی افزود: قرنطینه قم در عمل امکان‌پذیر نیست و باید جامعه هدف را روشن کرد ولی برای همه جمعیت نمی‌توان قرنطینه را اجرا کرد. همچنین طبق نظر تخصصی مسئولان بهداشتی، تصمیمی به بستن حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران نیست. تعطیلی مستلزم هماهنگی‌هایی با تولیت‌های اماکن مقدس است که در این خصوص موارد منتقل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: قرار است ازدحام‌ مختلف اعم از جشن، تشییع‌جنازه و مسابقه‌های ورزشی به حداقل برسد و تولیت‌های حرم و جمکران ملاحظات بهداشتی را اعمال کنند. قم‌ به‌لحاظ جغرافیایی در نقطه مواصلاتی 17 استان قرار گرفته و نقطه زیارتی و یک جهان‌شهر به‌شمار می‌آید. ازاین‌رو اگر می‌شد راهکار قرنطینه را اتخاذ کرد در همان اوایل اتخاذ می‌کردیم.

سرمست با اعلام اینکه بهترین اقدام ماندن مردم در خانه‌ها و رعایت اصول بهداشتی است ، تاکید کرد: تاکنون نیز وزارت بهداشت برنامه‌ای برای قرنطینه قم نداده و حتی مسئولان بهداشتی استان نیز چنین توصیه و درخواستی را نداشتند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ