کد خبر: ۱۴۶۷۸۵
۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۷

گزارش ترکان از اقدامات مدیرعامل شستا با دارایی ۳۰ هزارمیلیاردی

گزارش ترکان از اقدامات مدیرعامل شستا با دارایی ۳۰ هزارمیلیاردی

رییس هیات مدیره شستا با اشاره به اقدامات مدیرعامل و اصلاح ساختار اساسی گفت: دارایی‌های این هلدینگ به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش‌ و شرکت های زیانده به ۷ مورد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر ترکان درباره شرایط کنونی، اقدامات و نحوه مدیریت مدیرعامل سرمایه گذاری تأمین اجتماعی اعلام کرد: شستا درگذشته‌ ای نه‌چندان دور که محمد رضوانی فر مدیریت این مجموعه را نداشت به حیاط‌خلوتی تبدیل‌شده بود که بعضاً افراد بی‌کفایت و کسانی که در سایر شرکت‌ها جایی برای آنها پیدا نمی‌شد و برخی که به دنبال منابع مالی بودند، وارد می‌شدند. این شرکت بزرگ و ثروتمند حرف‌ وحدیث‌های بسیاری را یدک می‌کشید.

وی ادامه داد: شستا تا سال ۹۶ قریب به ۴۰ شرکت زیان‌ده داشت زمانی که تحریم‌ها مانند الآن شدید و طاقت‌فرسا نبود. در زمان مدیریت رضوانی فر اما باوجود شرایط تحریم حداکثری و جنگ اقتصادی آمریکا و کشورهای اروپایی علیه ایران، سرمایه‌ها و دارایی‌های این هلدینگ نسبت به اوایل سال ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش‌ یافته است.

رئیس هیات مدیره بزرگترین هلدینگ ایران افزود: درحال حاضر شستا فقط ۷ شرکت زیان‌ده دارد و با اصلاح ساختار، شرکت‌های زیان‌ده از زیان‌دهی خارج شدند و برخی شرکت‌ها ادغام و چند شرکت منحل شدند.

ترکان ادامه داد: اصلاح ساختاری که به همت مدیرعامل شستا انجام‌ شده ، اساسی است. دفاتر مرکزی بیش از ۴۰ شرکت که تهران و شهرهای بزرگ تعطیل و به محل کارخانه فرستاده شده چرا که با وسایل ارتباطی جدید نیاز نیست در تهران دفتری داشته باشند با جمعی از حقوق‌بگیران که موجب هزینه زائد شود. همچنین از تأسیس شرکت‌های جدید پرهیز شده و طرح‌های توسعه‌ای درون بنگاه‌های موجود انجام می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ