کد خبر: ۱۴۶۷۸۹
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۷

ادعای جدید وزیر خارجه آمریکا درباره ایران به بهانه کرونا

ادعای جدید وزیر خارجه آمریکا درباره ایران به بهانه کرونا

وزیر خارجه آمریکا به بهانه شیوع ویروس کرونا ایران را به پنهان کاری متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، مایک پمپئو در سخنانی مداخله‌جویانه درباره ایران گفت : آمریکا به شدت نگران این است که امکان دارد ایران درباره شیوع ویروس کرونا جزئیاتی را پنهان کرده باشد. تمام کشورها از جمله ایران باید حقیقت را بگویند و با سازمان‌ امداد رسانی بین‌المللی همکاری کنند.

وی افزود: اگر چین به روزنامه‌نگاران داخلی و خارجی و گروه پزشکی اجازه می‌داد آزادانه صحبت و تحقیق کنند، مقامات چین و سایر ملل برای مقابله با چالش کرونا در وضعیت به مراتب بهتری قرار می‌گرفتند.پکن رسانه‌ها و متخصصان پزشکی را سانسور کرده است.

بر اساس این گزارش، ادعاهای پمپئو درحالی مطرح شده که ترامپ در ادامه جدال‌ با چاک شومر در توئیتر اعلام کرد: چاک شومر گریان دارد فقط بنا به دلایل تبلیغاتی این گلایه را مطرح می‌کند که من باید جهت آمادگی برای مقابله با کرونا ۲.۵ میلیارد دلار بودجه درخواست کنم. اگر چنین درخواستی می‌کردم می‌گفت چه خبر است؟ وی از ممنوعیت‌های مسافرتی که در ابتدای کار موضع کردم راضی نبود.براستی شومر بی کفایت است.

شومر ۳ دقیقه پس از این توئیت در پاسخ ترامپ اعلام کرد: از درخواست بودجه رقت‌انگیز و نامناسب ترامپ انتقاد نکردم بلکه به بی‌کفایتی وی اشاره کردم. برنامه‌ای برای مقابله با کروناویروس ندارد.وی تیم امنیت جهانی بهداشت در شورای امنیت ملی را منحل کرده و قصد دارد بودجه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و حتی یک نفر را برای نظارت بر مقابله با ویروس کرونا تعیین نکرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ