کد خبر: ۱۴۶۸۰۵
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۷

تحریم‌ تسلیحاتی یمن تمدید شد/  مخالفت شدید روسیه با بریتانیا درباره ایران
در شورای امنیت :

تحریم‌ تسلیحاتی یمن تمدید شد/ مخالفت شدید روسیه با بریتانیا درباره ایران

شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های یمن را تا فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی تمدید و روسیه با بریتانیا درباره ایران مخالفت شدیدی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی شورای امنیت سازمان ملل ، تحریم های یمن را تا فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی تمدید کرد که در خلال بحث و گفتگو ، اختلاف شدیدی میان لندن و مسکو بر درباره نام بردن از ایران حتی به طور ضمنی به وجود آمد.

بر اساس این گزارش، نماینده روسیه در شورای امنیت تهدید کرده بود در صورت هرگونه اشاره حتی ضمنی به نام ایران در این نظام تحریمی، قطعنامه مورد نظر برای تمدید تحریم ها را به صورت دو فاکتو وتو خواهد کرد.

این قطعنامه که از سوی بریتانیا پیشنهاد شده بود با تایید ۱۳ کشور عضو به تصویب رسید اما روسیه و چین رای ممتنع دادند. طبق این تحریم‌‌های یمن ، تداوم ماموریت کارشناسان سازمان ملل برای نظارت برتحریم‌های تسلیحاتی در سال ۲۰۱۵ و نیز امکان توقیف اموال و ممنوعیت سفر برای نقض کنندگان این تحریم‌ها پیش بینی شده است.

رایزنی برای تصویب این قطعنامه از یک هفته پیش با دشواری‌هایی روبرو شده بود. به طوری که روسیه ضمن مخالفت با متن پیشنهادی بریتانیا و طرح یک پیشنهاد متقابل تهدید کرده بود در صورت تامین نشدن خواسته‌ از حق وتو استفاده خواهد کرد.

به گفته منابع نزدیک به شورای امنیت ، مسکو به خصوص با گنجانده شدن نام ایران به هر شکل حتی به صورت ضمنی در متن این قطعنامه به شدت مخالف بود. این در حالی است که در گزارش پیشین کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل به نام ایران به عنوان حامی شبه نظامیان حوثی و کشوری که به نظر می‌آید تجهیزات نظامی در اختیار جنبش انصارالله قرار می‌دهد،اشاره شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ