کد خبر: ۱۴۶۸۰۶
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۷

وضعیت کرونا در قم / زمان اعلام تعطیلی مدارس / گیلان آلوده است
گزارش جدید وزیر بهداشت از:

وضعیت کرونا در قم / زمان اعلام تعطیلی مدارس / گیلان آلوده است

وزیر بهداشت از راه اندازی ۴۰ آزمایشگاه،ترخیص ۳۰ بیمار جدید بستری در قم و اعلام نتیجه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و اعمال محدودیت‌ها در سیستم اداری در جلسه بعداز ظهر امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی درخصوص جلسه اعضای ستاد مبارزه با کرونا با رئیس‌جمهور گفت: روحانی به مسائل مختلفی مانند عادی شدن اوضاع در هفته آینده اشاره کرد با توجه به اینکه حدود 40 آزمایشگاه را راه‌اندازی کردیم و بیماری یابی به روز تر شده و نگرانی از نظر تخت بستری بیماران نداریم.

وی افزود: از سوی دیگر نیز تعداد قابل توجهی از بیماران بستری مرخص می‌شوند و اکنون نیز 30 بیمار جدید بستری شده در قم در حال ترخیص هستند ضمن اینکه تعداد بیماران بدحال بدتر نشده و به سمت بهبودی می‌روند. رئیس‌جمهور تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را به وزارت بهداشت محول کرد و امروز ساعت 4 بعداز ظهر در این خصوص جلسه برگزار می‌کنیم و تصمیم لازم را گرفته و اعلام می‌کنیم ضمن اینکه اعمال محدودیت‌ها در سیستم اداری و دولتی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص طرح قرنطینه شهرها توضیح داد: سیستم قرنطینه به شکلی که قبلا مطرح بود را به عنوان کار 100 درصد علمی نمی‌پذیریم اما اینکه مردم خود را در منزل قرنطینه کنند و به سفر نروند بسیار با اهمیت است. متاسفانه تا اعلام می‌کنیم مدارس تعطیل است، مردم خارج شده و به مسافرت می‌روند به طوری که این هفته مشاهده کردیم برخی بدون توجه به پیام‌های بهداشتی و درخواست نسبت به پرهیز از مسافرات اقدام به مسافرت کردند.

نمکی ادامه داد: استان گیلان آلوده است و در مناطق شمالی نیز نقاط آلوده داریم اما مردم به این مناطق می‌روند و بار را سنگین می‌کنند. وقتی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام می‌کنیم به این معنی نیست که مردم حرکت کرده و به نقاط آلوده بروند در نتیجه تاکید می‌کنیم مردم در خانه مانده و مسافرت را قطع کنند.

وی درباره طرح این موضوع که اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا ضعیف بوده، عنوان کرد: روزهای اول از طریق سایت وزارت بهداشت و بصورت محلی اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم و البته صدا و سیما با فاصله اطلاع رسانی را انجام داد. این را به عنوان درگیر بودن با موضوع انتخابات می‌دانیم اما در سطح خود اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ