کد خبر: ۱۴۶۸۹۳
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱

مهمترین عامل رشد صنعت خرده‌فروشی با بزرگان کسب و کار ایران
به میزبانی "سِپ" برگزار شد:

مهمترین عامل رشد صنعت خرده‌فروشی با بزرگان کسب و کار ایران

شرکت پرداخت الکترونیک سامان در نشست با بزرگان کسب و کار میزبان بیش از ۳۰۰ مدیر برندهای برتر اقتصادی بود و با برقراری زمینه‌ای برای هم‌اندیشی، فرصت استفاده از تجربیات موثر آنها را فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت پرداخت الکترونیک سامان در اولین نشست صمیمی با بزرگان کسب و کار میزبان بیش از 300 مدیر برندهای برتر و شناخته شده اقتصادی بود و توانست با برقراری زمینه‌ای برای هم‌اندیشی، فرصت استفاده از تجربیات موثر این مدیران و صاحبان صنایع را فراهم آورد.

براین اساس، در این فرصت منحصر به فرد 3 پنل تخصصی با رویکرد ایجاد و رشد برندهای جدید در ایران و استفاده از تجربه دنیا برای پیشبرد اهداف اقتصادی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و تجربه‌ها و تخصص چندتن از متخصصان این حوزه با میهمانان در میان گذاشته شد.

حسین واعظ قمصری مدیرعامل "سپ" پیش از آغاز نشست‌های تخصصی به دلایل برگزاری این هم‌اندیشی اشاره کرد و گفت: همکاران و شرکای استراتژیک سپ در این جمع حضور یافته اند که علاوه بر ارائه سرویس اختصاصی، تجربیات و توانایی‌ها در آن حوزه ها را به اشتراک بگذارنند. این اشتراک‌ گذاری نه فقط برای شرکای تجاری بلکه برای مدیران و همکاران سپ بسیار جذاب و شنیدنی است.

وی افزود: سپ درحال حاضر نزدیک به یک میلیون کارت خوان فعال دارد و با بیش از 200 صنف همکاری می‌کند. بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات مثل شرکت های هواپیمایی، اپراتورها ، دانشگاه و.... با این شرکت همکاری می کنند.

تعهد به نام؛ نشان محبوبیت برندهای 100 ساله ایرانی

در اولین نشست تخصصی در ابتدا نادر رفتاری صاحب امتیاز برند چلوکبابی رفتاری، افشین صنایعی مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایعی با بیش از 121 سال فعالیت در صنعت پوشاک ایران در کنار شاهرخ کشاورز نماینده انجمن مراکز خرید در خاورمیانه و شمال افریقا در ایران گوشه ای از دنیای امروز برندهای 100 ساله ایران را توضیح دادند.

رفتاری با اشاره به سابقه 109  ساله این نام گفت: اصالت و ماندگاری در این نام آنقدر زیاد است که بسیاری از نیروهای این مجموعه سال ها سابقه کار دارند. خوشنامی برند یکی از مهم‌ترین نشانه های وفاداری مشتری است و راه را برای جذب نسل‌های آینده برای گام برداشتن در پیشبرد اهداف همان برند هموار می کند و به آن برند اجازه می‌دهد به سادگی از ایده‌های نو و به‌روز نسل جدید بهره بگیرد.

شاهرخ کشاورز نماینده انجمن مراکز خرید در خاورمیانه و شمال افریقا در ایران با اشاره به پیشینه این نام گفت: چنین تجارت‌هایی که از چند نسل قدیمی تر به ارث می رسند و بیش از 100 سال اعتبار آنها برجسته تر می شود  این نوید را می دهد که ادامه روند فعالیت آنها باید با همکاری نسل های جدیدتر همچنان ادامه دارد.

صنایعی در تکمیل گفته های کشاورز ادامه داد: همانند برندهای خانوادگی چون گوچی، هرمس و... وارث نامی هستیم که بیش از 30 سال برای ماندگاری آن تلاش شده است. برای همین مسئولیت نسبت به انتقال آن به نسل آینده بیشتر و بیشتر است.

حمالیت از مهمترین ابزار رضایتمندی مشتری

برای تعامل با دانش و تجربه های بزرگان کسب و کار باید از همه زوایای هر صنف و برندی گوش های شنیده می‌شد تا همان انتقال تجربه شبکه‌ای صورت پذیرد.

سام ضرابی مدیر ارشد بازرگانی و توسعه هلدینگ زیوان‌تجارت‌گلدیس، پگاه گشایشی مدیرعامل برند عطری-آرایشی سفیر و علی اسلامی مدیرعامل مجتمع تجاری گردشگری باملند دیگر مهمانان نشست تخصصی این مراسم بودند که از تاثیر سرمایه‌های انسانی در رشد برند و محصولات هر صنف سخن گفتند.

سام ضرابی مدیر ارشد بازرگانی و توسعه هلدینگ زیوان‌تجارت‌گلدیس صنعت خرده فروشی را یک زنجیره کامل متشکل از تجارت و نیروی انسانی معرفی کرد و گفت: عدم تولید دانش و سرمایه گذاری نکردن بر روی زیر ساخت ها به خصوص نیروی انسانی اشتباهی است که خرده فروش ها در نظر نمی گیرند و به سادگی تجارت آنها را تهدید می کنند. منابع انسانی 80 درصد یک تجارت را تشکیل می دهد و سرمایه گذاری برآن باید مداوم و متناسب با تجارت باشد.یکی از مهمترین راه های استفاده از ظرفیت جوانان ایرانی برای ساخت افق روشن، اشتغال و اقتصاد در ایران است.

پگاه گشایشی مدیرعامل برند عطری- آرایشی سفیر نیز گفت: موفقیت یک شرکت و تاثیر رضایت‌مندی مشتری و کارکنان باید مهمترین هدف هر برندی برای توسعه و رشد باشد. آموزش های سازمانی و ارائه راهکارهای مناسب برای جلب رضایت مشتری، برگ برنده هر محصول و برندی است که در میان مردم پرطرفدار می شود.

علی اسلامی مدیرعامل مجتمع تجاری گردشگری باملند هم گفت: باید در نظر بگیریم در ایران امروز، محدودیت هایی برای ورود شرکت های خارجی موجود است که شاید استفاده از تجارب آنها را سخت بکند اما استفاده از مشاوران سرمایه گذاری داخلی و تبحر آنها در هدایت مسیر درست هر تجارت و برند می تواند این راه سخت را ساده تر کند.

استفاده از فناوری‌های روز؛ آینده‌نگری در کسب و کارهای مشهور

بهره گیری از فضای مدرن تجارت و رشد شبکه های مجازی و تعامل مردم و مشتری ها با رشد فناوری، تصویر متفاوتی از تجارت در ایران و دنیا ایجاد کرده  که در آخرین نشست تخصصی، رویکرد مدرن نان سحر، استفاده از راهکارهای پرداخت دیجیتال گروه قنادی ناتلی و رشد کسب و کار نوین در شرکت سفرهای علی بابا مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی خان محمدی بنیان گذار گروه صنعتی نان سحر که نگاه سنتی به نان و فرآورده های نانی را در این سال ها تغییر داد در مورد شرایط رشد این برند گفت: گروه نان سحر با 4 شرکت برای تولید نان وشیرینی، مواد اولیه نان وشیرینی و تولید ماشین آلات است که با تاسیس یک واحد آموزشی شکلی متفاوت از گسترش تجاری یک صنعت را به ثبت رساده است.

وی افزود: بیش از آنکه مدرن شدن این صنعت و تلاش برای حذف ضایعات نان در دستور کار اولیه این برند بوده، مشتری مداری، صداقت و کیفیت بالا از مهمترین عوامل موفقیت گروه نان سحر است.

علی رحیمی زهتاب مدیرعامل برند ناتلی که یکی از پیشروترین راهکارهای پرداختی را در همه شعب وارد کرده درباره استفاده از فناوری در تجارت گفت: گرچه استفاده از فناوری‌های روز، هزینه بسیاری را برای شرکت ها دارد اما نشان از آینده‌نگری دقیق در تجارت دارد. آینده ای که منتظر هستیم را همین امروز تصور کنیم تا به سادگی با درک موضوع به نیازهای خاص هر کدام پاسخ دهیم. ما هم برای رفع آن نیازها در واحدهای مختلف از فناوری های چابک‌کننده استفاده کرده‌ایم.

نیما قاضی مدیرعامل شرکت سفرهای علی بابا اما از زاویه ای دیگر به ورود کسب و کارهای نوین در تجارت صحبت کرد و گفت: از ابتدای سال 98 تمامی سفرهای امدادی هلال احمر و حمل ونقل کودکان محک بر عهده این تیم گذاشته شده که البته برخی شرکت های هواپیمایی، ریلی و هتل ها نیز در این امر مشارکت داشته اند.

وی افزود: به غیر از مسئولیت اجتماعی که در بیرون از این کسب و کار انجام شده، اعضای شرکت و همکاران آن هم درگیر مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست هستند. مدتی است پروژه‌ای به نام علی‌بابای سبز را داریم که در بحث مدیریت پسماند و مصرف انرژی همه نیروها و همکاران مجموعه درگیر این مسئولیت هستند.

بنابراین گزارش، مدیرعامل پرداخت الکترونیک سامان در انتهای مراسم از مدیران و صاحبان برند مطرح که در این نشستهای تخصصی، تجربیات را با دیگر رقبا و بزرگان کسب و کار در میان گذاشتند تقدیر کرد و اولین تندیس این نشست سالانه را به آنها اهدا کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ