کد خبر: ۱۴۶۹۳۵
۱۲:۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱

بانک مرکزی برای انتقال بالاتر ار ۲۰۰ میلیون تومانی هم شرط گذاشت

بانک مرکزی برای انتقال بالاتر ار ۲۰۰ میلیون تومانی هم شرط گذاشت

بانک مرکزی اعلام کرد: انتقال وجه بیش از سقف مشخص برای اشخاص حقیقی از طریق کلیه تراکنش‌های بانکی مشروط به درج بابت و در صورت نیاز ارائه اسناد مثبته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: در اجرای تکالیف مقرر در جز ۳ بند ح تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ به منظور افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی، بانک مرکزی موظف است با تصویب شورای پول و اعتبار برای شفافیت در تراکنش‌های بانکی بصورت یکسان یا متناسب با سطح فعالیت اشخاص حقیقی از نظر عملکرد مالی حد آستانه‌ای را تعیین کند و انتقال وجه با مبلغ بیش از حد آستانه را برای اشخاص حقیقی از طریق کلیه تراکنش‌های بانکی و سایر ابزار‌های پرداخت مشروط به درج بابت و در صورت نیاز به ارائه اسناد مثبته کند.

اشخاص حقیقی که از حساب بانکی استفاده تجاری می‌کنند می‌توانند با دریافت شناسه اقتصادی و اتصال حساب به آن از شمول مفاد این جز مستثنی شوند.

همچنین به استناد تبصره یک ماده ۱۱۲ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی مصوبه سال ۹۸ و ابلاغی به موجب بخشنامه آبان ماه که طی آن مقرر شده بانک مرکزی به منظور کاهش سطح خطر پولشویی و تامین مالی تروریسم در ارائه خدمات انتقال وجوه تدابیر مقتضی را از قبیل تعیین حداکثر سقف مبلغ برای ارائه خدمات و تعداد مجاز روزانه برای تراکنش‌های هر مشتری متناسب با سطح خطر تعامل کاری اتخاذ کند.

براین اساس، در کلیه نقل و انتقالات وجوه بیش از یک میلیارد تومان درون بانکی و بین بانکی مشتری حقوقی و حقیقی دارای حساب سپرده تجاری و نیز نقل و انتقال وجه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان درون بانکی و بین بانکی مشتری حقیقی دارای حساب سپرده شخصی انتقال وجوه منوط به تکمیل قسمت فیلد بابت در فرم‌های مربوط به و ارائه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه است.

ضمن آنکه ضرورت دارد آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به مشتری حقوقی، مشتری حقیقی دارای سپرده جاری و مشتری حقیقی داری سپرده شخصی، ولی اشخاص پایین‌تر از ۱۸ سال در آن موسسه اعتباری به آستانه‌های تعیین شده در دستورالعمل محدود شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ