کد خبر: ۱۴۷۰۰۰
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲

تصمیم گیری برای تشکیل مجامع شرکت های بورسی ، تعطیلی مدارس و...
سخنگوی دولت خبر داد:

تصمیم گیری برای تشکیل مجامع شرکت های بورسی ، تعطیلی مدارس و...

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات درباره جلوگیری از شیوع کرونا از بررسی تعویق دوماهه سررسید وام‌ کسب و کارها، اتخاذ تصمیم برای تشکیل مجامع شرکت های بورسی و تعطیلی مدارس تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ربیعی طی نشستی خبری که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اعلام کرد: کرونا مساله اول کشور و دولت است البته این موضوع تمام دنیا را درگیر کرده و با قدرت شیوع زیاد در اقصی نقاط جهان شاهد قربانیان آن هستیم. دولت از همان ابتدا با قطعی شدن اولین آزمایش بدون ملاحظه و با شفافیت نظر را منعکش کرد، صداقت یکی از بدیهیات و پیش درآمدهای اصل است که به آن توجه کردیم.

با همکاری دولت و همدلی مردم نه تنها این بلای عظیم را پشت سر خواهیم گذاشت بلکه در پسا بحران کرونا سطح سلامت را ارتقا دهیم، تنها در این راه است که می‌توان از فاز درمان عبور کرد و وارد فازهای دیگر شد. کرونا مثل سارس و ایدز تهدید جهانی است و ایران جزو شفاف ترین کشورها در خصوص اعلام این موضوع بوده و به رغم وجود کاستی‌ها برای ارائه خدمات تلاش کرده است.

برخلاف برخی از کشورها که مصلحت‌های سیاسی، اقتصادی و... را مقدم بر جان مردم کردند، عمل نکردیم و جان و سلامت مردم ایران را بر همه چیز مقدم دانسته و می‌دانیم. براساس روند شناسی این ویروس با افت و خیزی روبرو خواهیم شد و وزیر بهداشت اطلاعات لازم را داده‌اند. پس از شوک اولیه به سرعت بر اوضاع مسلط شده و در حال کنترل شرایط هستیم. اجازه نمی‌دهیم تحریم، تروریسم و ویروس در زندگی مردم تاثیرگذار شده و برای مردم عادی شود.

کرونا با شومی خود ارزش حیات را نشان داد، دولت بر رسالت اصلی بر محافظت از جان شهروندان عمل کرده و می‌کند. زندگی شهروندان اولویت اول است و دولت از آحاد مردم درخواست دارد با دقت بیشتری بر توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنند. راه موفقیت بر شکست کرونا و گذار از خیز آن همدلی، همراهی و مشارکت گسترده همگانی است. در جلسه هیات دولت موضوع آسیب‌های اقتصادی ناشی از گسترش و شیوع این ویروس بر کسب و کار مردم و کاهش سطح درآمدها مورد بررسی قرار گرفت و وزرای ذیربط گزارش‌هایی دادند.

سررسید وام‌ کسب و کارها دو ماه عقب می‌افتد

برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها دو ماه به عقب بیفتد. این مسئله فردا در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و همتی رئیس بانک مرکزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را می‌کند. مقرر شد درباره استمهال بدهی‌های مالیاتی تسهیلاتی ارائه شود و اگر لازم بود در جلسه سران قوا مطرح شود. هرچند فکر می‌کنیم اختیارات لازم در دست دولت است و تا آخر هفته در این باره تصمیم‌گیری می‌شود.

اتخاذ تصمیم برای تشکیل مجامع شرکت های بورسی

همچنین مقرر شد درباره تشکیل مجامع شرکت های بورسی و حل مشکلات بیمه‌ای تا آخر هفته تصمیمات حمایتی از سوی دولت اتخاذ شود. از جمله مسائل دیگر مطرح شده هزینه درمان بیماری برای مردم بود که مقرر شد بیمه سلامت متوقف نشود و در این خصوص هم به مردم خصوصاً طبقات آسیب‌ پذیر فشاری وارد نخواهد شد.

رفع ممنوعیت واردات و لغو سود بازرگانی برای کالاهای مرتبط با کرونا و اعمال محدودیت صادرات در این رابطه به وزارت صنعت واگذار شد. وزارتخانه‌ های صنعت و بهداشت گزارش دادند برای رفع کمبود اقلام بهداشتی ۱۰۷ کارگاه جدید راه اندازی و تغییر کاربری برای تولید مواد ضدعفونی ساده داده شده است. طبق گزارشی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه داد تولید ماسک های نانو n۹۵ مخصوص نیروهای بیمارستانی نیز تا پایان هفته به روزی ۳۰۰ هزار عدد خواهد رسید و کلیه دستگاه های تولید این ماسک‌ها در داخل است.

تمام این موارد به غیر از ظرفیت تولیدات وزارت دفاع است که از جمله مهمترین تولیدات آنها تولید کیت تشخیص بیماری بوده که توسط متخصصین این وزارتخانه انجام شده است.در همین زمینه دولت برای توسعه و تولید کیت های تشخیص با ۵ شرکت دانش بنیان در حال انعقاد قرارداد است.امروز سیاقی جدید که ناشی از مراعات کنترل این ویروس هست برای جلسه سخنگوی دولت در نظر گرفته ایم و جلسه به شکل مجازی و با استفاده از فناوری‌های ارتباطی برگزار می شود.

امیدوار هستیم بنا بر تصمیم دولت، تمام تشکل ها و مجامع در صورتی که ضرورت ندارند، جلسات را برگزار نکنند و در صورتی که ضرورت وجود دارد از طریق مجازی برگزار شود. از مردم خواهان همکاری هستیم که مراسم‌ها را هم تا حد امکان برگزار نکنند.

مدارس تا آخر هفته تعطیل خواهد بود

بر اساس تماس‌های تلفنی با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه، مدارس تا آخر این هفته تعطیل خواهد بود و در صورت لزوم برای هفته آینده نیز روز پنج شنبه غروب یا جمعه صبح جلسه ستاد خواهیم داشت و تصمیم گیری خواهیم کرد. آموزش‌های از راه دور که تدابیر آن از پیش طراحی شده بود، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
پاسخ
آقاي ربيعي 10 روز گذشت براي مجامع تصميمي نگرفتيد؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ