کد خبر: ۱۴۷۰۵۱
۱۳:۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳

مصوبه امهال مطالبات شرکت ها ابلاغ شد + جزئیات و مهلت استفاده
توسط بانک مرکزی:

مصوبه امهال مطالبات شرکت ها ابلاغ شد + جزئیات و مهلت استفاده

بانک مرکزی ، مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اصلاحی توسط شورای پول و اعتبار را با مهلت استفاده از مزایا به بانک‌ها و موسسات اعتباری ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: با هدف مساعدت به بنگاه‌های تولیدی و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری بانک‌ها، پیشنهاد مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به شورای پول و اعتبار ارائه و ۲۹ بهمن ماه به تصویب رسید.

بر این اساس، مؤسسه اعتباری موظف است بنا به درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، مطالبات از شرکت های تولیدی را که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده برای یک‌بار و حداکثر به مدت پنج سال با أخذ ۷.۵ درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس ۶ ماهه امهال کند.

سازوکار اجرایی امهال موضوع این مصوبه در چارچوب روش‌ های امهال مقرر در دسـتورالعمل نحوه امهال مطالبات مؤسسات اعتباری است. مهلت استفاده از مزایای این مصوبه نیز تا پایان شهریور سال ۹۹ است.

چنانچه مشتری طبق مفاد قرارداد امهال در موعد مقرر طی دوره امهال نسبت به بازپرداخت اقساط مطالبات امهالی اقدام کند در استعلام اعتباری از سامانه‌ های بانک مرکزی جهت اعطای تسـهیلات و یا ایجاد تعهدات، مطالبات فوق به عنوان مطالبات امهالی گزارش شده اما بابت مطالبات امهالی مشمول ممنوعیت‌های ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شود.

امهال مطالبات توسط مؤسسه اعتباری صرفاً برای مشتریانی امکان‌پذیر است که به تشخیص مؤسسـه اعتباری و بر مبنای اعتبارسنجی انجام شده، مطالبات پس از امهال در سررسیدهای مقرر قابل وصول باشد. شرکت های تولیدی دارای مجوز از وزارت جهادکشاورزی یا وزارت صنعت و معرفی شده از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشمول این مصوبه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ