کد خبر: ۱۴۷۰۶۹
۰:۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴

علت اختلاف انتشار اطلاعات TSETMC و کارگزاری ها اعلام شد/ هسته اختلال ندارد
مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران به بورس پرس گفت :

علت اختلاف انتشار اطلاعات TSETMC و کارگزاری ها اعلام شد/ هسته اختلال ندارد

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران علت اختلاف در انتشار اطلاعات بین سایت TSETMC و شرکت های OMS و کارگزاری ها را اعلام کرد و حل این موضوع تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح اله دهقان درباره مشکل روزهای اخیر سامانه معاملات که با اختلاف در زمان انتشار اطلاعات بین سایت TSETMC و شرکت های ارایه خدمات آنلاین ( OMS) موجب بروز مشکلات شده و با درخواست دبیرکل کانون کارگزاران برای رفع این مشکل همراه بوده به بورس پرس توضیح داد: این موضوع ناشی از دو تفاوت است که موجب می شود بخش گلوگاه انتشار پیام ها قادر به عملیات عادی نباشد.

وی ادامه داد: اولین عامل و تفاوت ناشی از این است که شرکت های ارایه خدمات آنلاین به کارگزاری ها بر خلاف TSETMC ، عمق بیشتری از بازار و سفارش های خرید و فروش را نشان می دهند که منجر به حجم فوق العاده زیادی از پیام ها و در نتیجه باعث تاخیر در دریافت اطلاعات می شود .

این مقام مسئول افزود: تفاوت دوم هم این است که در دو ماه گذشته بر روی سایت TSETMC اقدامات بهبودی انجام شده و می شود تا مانند چند ماه پیش ، دیگر خبری از قطع گاه بگاه سامانه نباشد .

دهقان تاکید کرد : بنابراین اختلاف در انتشار اطلاعات بین سایت TSETMC و شرکت های OMS و کارگزاری ها به معنای اختلال در هسته معاملات نیست. با این حال اقداماتی برای حل مشکل انجام شده و انتظار می رود تا پایان سال، مشکل تاخیر در گلوگاه انتشار اطلاعات برطرف شود.

وی در برابر این سئوال که در بازار سرمایه ایران چند شرکت OMS فعالیت دارند و چه تعداد شرکت کارگزاری دارای بیشترین سهم معاملات آنلاین است به بورس پرس توضیح داد: در حال حاضر 10 شرکت نرم افزاری فعال بوده و چند شرکت هم آماده ورود به این عرصه هستند. در این میان چهار شرکت کارگزاری مفید ، آگاه ، مبین سرمایه و فارابی 80 درصد معاملات آنلاین بازار سهام را به عهده دارند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ