کد خبر: ۱۴۷۲۲۴
۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹

ایران با تولید ۶۰ میلیون تن سیمان در رده هفتم جهان ایستاد/ معرفی ۱۰ کشور اول
در سال ۲۰۱۹ :

ایران با تولید ۶۰ میلیون تن سیمان در رده هفتم جهان ایستاد/ معرفی ۱۰ کشور اول

ایران با تولید ۶۰ میلیون تن سیمان طی سال میلادی گذشته ، جایگاه ترکیه در رده هفتم جهان را به نام خود ثبت کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) طی گزارشی اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید جهانی سیمان با اندکی رشد از ۴.۰۵ میلیارد تن سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴ میلیارد و ۱۰۰میلیون تن در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته و ایران به دلیل کاهش تولید ترکیه در جایگاه هفتم قرارگرفت.

بر اساس این گزارش، چین با تولید ۲.۲ میلیارد تن سیمان طی سال ۲۰۱۹ همچنان در رتبه اول جهان ایستاده و پس از آن، هند با فاصله بسیار زیاد و تولید۳۲۰ میلیون تن در جایگاه دوم جهان باقی ماند.

ویتنام با تولید ۹۵، آمریکا ۸۹ ، مصر ۷۶ و اندونزی با تولید ۷۴ میلیون تن سیمان به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا ششم تولید این محصول در سال گذشته میلادی قرار گرفتند. تولید سیمان در مصر و اندونزی هم ۸۱.۲ ۷۵.۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ بود .

تولید سیمان ایران هم از ۵۸ میلیون تن سال ۲۰۱۸ به ۶۰ میلیون تن در سال گذشته رسید و جایگاه هفتم را که از آن ترکیه بود به نام خود کرد. روسیه هم هشتمین تولیدکننده سیمان جهان با ۵۷ میلیون تن است .

برزیل و جمهوری کره نیز با ۵۵ میلیون تن در رتبه نهم و ژاپن با ۵۴ میلیون تن در جایگاه دهم قرار گرفتند اما ترکیه با افت شدید از ۷۲.۵ میلیون به ۵۱ میلیون تن از رده هفتم به پله یازدهم سقوط کرد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ