کد خبر: ۱۴۷۴۳
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۵/۲۷

توصیه یک نماینده مجلس به همکاران درباره استیضاح وزیر اقتصاد

توصیه یک نماینده مجلس به همکاران درباره استیضاح وزیر اقتصاد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به وجود دوگانگی در تصمیمات اقتصادی، درباره استیضاح وزیر اقتصاد به دیگر همکاران خود توصیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا تاجگردون در مورد عملکرد اقتصادی دولت و استیضاح وزیر اقتصاد با اشاره به وجود دوگانگی در تصمیمات اقتصادی، به ایرنا گفت: نمایندگان باید به دوگانگی تصمیمات توجه داشته باشند و به صورت یک طرفه به قضایا توجه نکنند. ضمن آنکه وزیر اقتصاد موفق بوده و به قول هایی که داده تاکنون عمل کرده است. 

وی افزود: زمانی که مجلس رای اعتماد بالایی را به وزیر اقتصاد داد،انتظار داشت هدف گیری طیب نیا کاهش نرخ تورم و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها باشد. به نظر می رسد در دو سال گذشته دولت و وزیر اقتصاد در این امور موفق بوده اند اما کاهش نرخ تورم آثاری در اقتصاد دارد که یکی از آن بحث رکود است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه سیستم بانکی باید برای خروج از رکود به بنگاه ها کمک کند، اظهار داشت: نمایندگان مجلسی که با اصناف مرتبط هستند بیشتر متوجه بخش رکود اقتصادی شدند و این انتظار را از وزیر اقتصاد داشتند که به این امر توجه کند.
 
تاجگردون ادامه داد: البته وزیر اقتصاد نیز توضیحاتی را در این خصوص ارایه کرد مبنی بر آنکه زمانی که کاهش نرخ تورم اتفاق می افتد باید وضعیت رکود را نیز تعیین تکلیف کنیم ضمن آنکه مجلس برای کسب حقوق دولت و ملت، بخش مالیاتی مشاغل را افزایش داد و وزیر اقتصاد نیز معتقد است باید این عدد وصول شود و البته این امر نیز قابل پذیرش است.
 
وی ادامه داد: سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی پایین است و باید این رقم منطقی شود و این انتظار از وزارت اقتصاد وجود دارد که در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.
 
وی با بیان آنکه وزیر اقتصاد در بحث های خود با مجلس خواستار رفع دوگانگی در این امر شده، افزود: اگر می خواهیم سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم باید میزان مالیات دریافتی را تغییر داد اما اگر می خواهیم تورم را کاهش دهیم باید از روش های دیگری در این زمینه استفاده شود.
 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ