کد خبر: ۱۴۷۴۶۹
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵

توضیح عضو هیات مدیره
در گفت و گو با بورس پرس اعلام شد:

توضیح عضو هیات مدیره "وبملت" درباره دو افزایش سرمایه / تسعیر ارز جدید

عضو هیات مدیره بانک ملت با اعلام اینکه افزایش سرمایه ۱۶۰ درصدی از محل تعسیر ارز جدید پیگیری خواهد شد،گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در حال طی مراحل قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک مقام مسئول در سازمان بورس درباره علت عدم موافقت با افزایش سرمایه 8 هزار میلیارد تومانی بانک ملت از محل سایر اندوخته ها (تفاوت تسعیر ارز دارایی ها و بدهی های ارزی) به بورس پرس توضیح داد: این تصمیم به علت عدم کفایت سرمایه لازم گرفته و توضیحاتی هم داده شد.

براساس این گزارش ، از سوی دیگر یک عضو هیات مدیره "وبملت" هم گفت : هر چند کفایت سرمایه مدنظر سازمان بورس ربطی به افزایش سرمایه درخواستی بانک ملت ندارد اما با توجه اینکه در سال جاری هم تعسیر ارز دیگری در راه است ، افزایش سرمایه مدنظر پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ، افزایش سرمایه دیگری هم از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در برنامه های بانک ملت قرار دارد که فقط مربوط به عرصه و سر قفلی حدود 2000 ملک بوده و مراحل قانونی لازم در حال انجام است.

براین اساس، اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه سازمان بورس طی نامه ای به مدیرعامل بانک ملت اعلام کرد: بازگشت به درخواست صدور مجوز افزایش سرمایه بانک ملت از 5 به 13 هزار میلیارد تومان از محل سایر اندوخته ها معادل 160 درصد به منظور اصلاح ساختار مالی، درخواست این بانک در کمیته عرضه اوراق بهادار سازمان بورس مطرح و بر اساس تصمیمات به دلیل لزوم در نظر گرفتن آثار منفی و مثبت اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی بانک نسبت به صورت های مالی بر سود( زیان) انباشته و اندوخته سرمایه و اینکه سود - زیان تسعیر ارز نیز ماهیت سود- زیانی دارد و با توجه به عدم کفایت از سود انباشته در صورت لحاظ کردن بندهای اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی، افزایش سرمایه "وبملت" مورد موافقت اعضای کمیته قرار نگرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ