کد خبر: ۱۴۷۴۷۰
۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶

اثر واگذاری فروش  ۱۰۰ درصدی هلدینگ مهم زیرمجموعه

اثر واگذاری فروش ۱۰۰ درصدی هلدینگ مهم زیرمجموعه "وپارس"

بانک پارسیان ۱۰۰ درصد سهام شرکت ۵۰۰ میلیارد تومانی گروه مالی پارسیان را به این زیرمجموعه واگذار و از این محل سود شناسایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک پارسیان از واگذاری 100 درصد سهام گروه مالی پارسیان به این شرکت زیرمجموعه خبر داد.

براین اساس، "وپارس" 6 اسفند ماه اقدام به واگذاری 100 درصد سهام گروه مالی پارسیان بالغ بر 5 میلیارد سهم به مبلغ 377.3 میلیارد تومان به این شرکت کرده و ارزش دفتری دارایی های مورد معامله 99.3 میلیارد تومان بوده است.

درصد ارزش دفتری دارایی در مقایسه با کل دارایی ها و ارزش کل معامله در مقایسه با کل درآمدهای فروش شرکت در سال قبل 0.293  و 66 درصد و ساز و کار تسویه بطور نقدی از طریق بورس صورت می گیرد.

همچنین مهدی صیدی معاون مالی و امور مجامع بانک پارسیان اعلام کرد: از 6 تا 24 اسفند ماه 9.5 درصد از سهام نماد "خگستر" از طریق عرضه در تابلو بورس به گروه مالی پارسیان واگذار شده است.

بنابراین گزارش، بانک پارسیان از محل واگذاری سهام گروه مالی پارسیان 278 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است. گروه مالی پارسیان از 20 اردیبشهت 93 به صورت شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده و از 3 دی 98 هم با سرمایه 500 میلیارد تومانی در فهرست شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان شرکت مادر (هلدینگ) درج شده است.

این هلدینگ مالک 100 درصدی فولاد صبح پارسیان ، 60 درصد لیزینگ و کارگزاری پارسیان ، 50 و 98 درصد شرکت تامین اندیش پارس و خدمات مشاور پیروز خرد ، 49 ، 35 و 30 درصد شرکت های خدمات بیمه ایی امین پارسیان، لوتوس پارسیان و پالایش پارسیان سپهر و همچنین 21 و 20 درصد صرافی و بیمه پارسیان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ