کد خبر: ۱۴۷۴۹۶
۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶

صدرا، زیرمجموعه

صدرا، زیرمجموعه "خودرو" و ۳ شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

صدرا، زیرمجموعه ایران خودرو، پگاه گلپایگان، سرامیک اردکان و دارویی رازک مجوز افزایش سرمایه ۱۶۴۸ ، ۱۵۵۰ ،۴۱ ،۳۱ و ۲۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صنعتی دریائی ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پگاه گلپایگان، سرامیک اردکان و دارویی رازک به ترتیب مجوز افزایش سرمایه 1648 ، 1550 ،41 ،31 و 20 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که از زیر مجموعه‌های سازمان گسترش و نوسازی بود و از آغاز دهه 80 به یکی از معروف ترین سهام تبدیل و از آن به جوجه اردک زشت بازار تعبیر شد، درخواست افزایش سرمایه 1700 درصدی داده بود که با کسب مجوز 1648 درصدی، سرمایه فعلی را از 150 میلیارد تومان به بیش از 2.6 هزار میلیارد تومان می رساند.

تامین مالی "خصدرا" از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف اصلاح ساختار مالی می شود. با توجه به اینکه کل مبلغ افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های استهلاک پذیر( طبقات ساختمان، تاسیسات و اسکله، ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه و شناورها) است در صورت انجام افزایش سرمایه از این محله ها بر اساس اطلاعات صفحه 8 بیانیه ثبت هزینه استهلاک طی سال های 98، 99 و 1400 به ترتیب مبالغ 85.5،  179.7 و 179.9 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو نیز که درخواست افزایش سرمایه 1764 درصدی داده بود با اخذ مجوز 1550 درصدی، سرمایه فعلی را از 240 میلیارد تومان به بیش از 3.9 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "خگستر" از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و صرف اصلاح ساختار مالی در اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی می شود.

همچنین پگاه گلپایگان سرمایه فعلی را از 12 به 16.9 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "غگلپا" از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

دراین میان، سرامیک اردکان که درخواست افزاشی سرمایه 38 درصدی دادبود با دریافت مجوز 31 درصدی، سرمایه فعلی را از 58 به 76.1 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "کسرا" از محل سود انباشته و به منظور اصلاح ساختار مالی صورت می پذیرد.

دارویی رازک هم که درخواست افزایش سرمایه 50 درصدی داده بود با اخذ مجوز 20 درصدی، سرمایه فعلی را از 59.3 به 71.3 میلیارد تومان می رساند. تامین مالی "درازک" از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ