کد خبر: ۱۴۷۵۱۵
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶

چین درخواست لغو فوری تحریم‌های ایران را اعلام کرد
در سازمان ملل :

چین درخواست لغو فوری تحریم‌های ایران را اعلام کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین و نماینده ویژه در حقوق بشر سازمان ملل خواهان لغو فوری تحریم های ایران در زمان حساس مبازره با کرونا شدند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام اینکه در چنین زمان حساسی، تحریم‌ها تاثیر شدیدی بر توانایی ایران برای مقابله با کرونا می‌گذارد و فقط اوضاع را بدتر می‌کند از کشورهای مرتبط خواست فوراً تحریم‌های تهران را لغو کنند.

همچنین نماینده ویژه چین در حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از تمام طرف‌های درگیر خواست به منظور جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر برای مردم ایران، فورا تحریم‌های یکجانبه تهران لغو شود .

وی اعلام کرد: تحمیل ساز و کارهای خارجی بدون رضایت کشورهای مربوطه به گفت وگو و همکاری منجر نمی‌شود و نقشی در ارتقا و حفاظت از حقوق بشر ندارد. جامعه جهانی باید با وضعیت حقوق بشر ایران به صورت عینی و عادلانه برخورد و چالش‌های ایران را درک کند و بیش از پیش به دولت و خواسته‌های مردم گوش دهد.

تحریم‌های یکجانبه‌ نه تنها تأثیر منفی قابل توجهی بر حقوق بشر مردم ایران داشته بلکه دست سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها را در ارائه کمک های بشردوستانه به ایران نیز بسته است.

زمان فعلی برهه حساسی در مبارزه دولت و مردم ایران با کرونا  است و چین در حد توان با تامین کیت‌های آزمایش و دیگر ابزارها و اعزام گروهی از کارشناسان داوطلب از ایران حمایت و پشتیبانی می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد تا همکاری‌ برای پیشگیری از کرونا با ایران را تقویت کنند.

انتهای پیام
این دیپلمات چینی در بخش دیگری از اظهارات خود در این باره تصریح کرد که چین همواره از این که همه کشورها باید از طریق گفت وگو و همکاری سازنده به مسائل مربوط به حقوق بشر رسیدگی کنند حمایت کرده و با سیاسی کردن، گزینش‌گری، اعمال استانداردهای دوگانه و اقدامات متخاصمانه در این زمینه مخالف است.


 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ