کد خبر: ۱۴۷۵۲۷
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷

دو شگفتی عبده تبریزی از استراتژی متفاوت بریتانیا برای مقابله با کرونا

دو شگفتی عبده تبریزی از استراتژی متفاوت بریتانیا برای مقابله با کرونا

عبده تبریزی با اشاره به استراتژی یکسان همه کشورهای دنیا در مقابله با ویروس کرونا، دو شگفتی اتخاذ شیوه مدیریت ابتلای دسته جمعی از طرف بریتانیا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبده تبریزی با بیان اینکه تقریبا همه کشورهای دنیا در مقابله با ویروس کرونا استراتژی یکسان جلوگیری از شیوع را برگزیده‌اند، اعلام کرد: بریتانیا می خواهد راه دیگری را پیش گرفته و استراتژی ابتلای دسته جمعی به ویروس برای مصون کردن مردم در مقابل آن را دنبال کند.

این راهبرد می گوید شیوع ویروس را مدیریت کنیم تا مردم در مقابل آن مقاوم شوند. موضع دولت آن است که اگر محدودیت‌ها را زودتر از موقع به اجرا بگذارد ، مردم پس از گذشت مدتی دلزده و خسته می شوند و آن محدودیت‌ها را رعایت نخواهند کرد. چنین است که مقامات بهداشتی حتی ایزوله کردن افراد مسن را هم هنوز زود می دانند.

این استراتژی ریسک مبتلا شدن چهل میلیون نفر به ویروس کرونا را می پذیرد. پرفسور کریس ویتی و سر پاتریک والانس بانیان این استراتژی به زودی مدل‌ های کامپیوتری استراتژی را منتشر خواهند کرد. البته دویست و سی دانشمند رشته های مختلف علیه این استراتژی و ریسک‌های آن به دولت نامه نوشته اند.

فارغ از اینکه کدام یک از دو راهبرد صحیح است، اتخاذ این شیوه مدیریت از طرف دولت بریتانیا درس های آموزنده و شگفتی دارد. اول اینکه دولت و نظام پزشگی برای اتخاذ راهبردی کاملا متفاوت با دنیا و کاملا جسورانه و تجربه نشده در مورد این ویروس تا چه حد به خود و نظام درمانی کشور اعتماد دارد.

دوم اینکه دولت تا چه حد از رابطه خود با مردم و سرمایه اجتماعی نهاد دولت در بریتانیا مطمئن است که می خواهد این مسیر حداقل از نظر سیاسی بسیار پرریسک را انتخاب کند. بعید است سیاستمداران هیچ کشور در حال توسعه ای جرات کنند و از سرمایه اجتماعی کافی برخوردار باشند که چنین راهبردی را برای مقابله با بزرگترین چالش دوران خود برگزینند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» علی | ساعت ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
پاسخ
سلام به نظرتون اگر ایران هم اینگونه عمل میکرد الان آقای عبده تبریزی چگونه صحبت میکردند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ