کد خبر: ۱۴۷۵۸۲
۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸

نظر وزیر اقتصاد درباره بورس و ریزش روزهای اخیر شاخص/ ادامه عرضه های اولیه

نظر وزیر اقتصاد درباره بورس و ریزش روزهای اخیر شاخص/ ادامه عرضه های اولیه

وزیر اقتصاد با رضایت از عملکرد بورس،درباره ریزش روزهای اخیر شاخص توضیح داد و گفت:عرضه های اولیه از ابتدای سال ادامه می یابد و انتظار می رود بخشی از سهام دولتی در نیمه دوم فروردین عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند با دفاع عملکرد مطلوب بورس در سال 98 به خبرنگاران گفت : بورس سنجه مناسبی برای رونق بخش واقعی اقتصاد است . چرا که 60 درصد بخش واقعی اقتصاد و بنگاه‌های بزرگ را پوشش می‌دهد .

وی افزود:​ بازدهی و گردش مالی و تامین مالی مناسبی در بورس رخ داده و گردش مالی روزانه 6 تا 10 هزار میلیارد تومان نشان می‌دهد نشاطی در این بخش ایجاد شده است. دیروز هم 10 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر و از بازار سرمایه تامین مالی شد .

این مقام مسئول درباره ریزش روزهای اخیر سهام و شاخص هم توضیح داد: در برخی کشور‌های نوسانات بسیار شدیدتر بوده و در بورس ایران هم با مدیریت‌هایی ، خوشبختانه این نوسانات جبران شده است. در این میان چند عرضه‌ اولیه در روز‌های گذشته انجام شد که در ابتدای سال آینده ادامه خواهد یافت. همچنین انتظار می رود بخشی از سهام دولتی در نیمه دوم فروردین عرضه شود.

دژپسند درباره عملکرد اقتصادی سال 98 هم اعلام کرد: بخش غیرنفتی اقتصاد شرایط مناسبی را تجربه کرد و برخلاف پیش بینی‌ها آمار رضایت بخشی ثبت شده و خزانه یک ریال هم از بانکی قرض نکرد. همچنین سهم صادرات و واردات سال جاری هم به طور مساوی 40 میلیارد دلار بود.

وی ازتمدید مالیات مودیان با موعد پرداخت 28 اسفند تا 31 اردیبهشت سال آینده خبر داد که به منظور کاهش تبعات منفی کرونا اعمال شده و شامل همه کسب و کار ها است . همچنین معافیت های مودیان مالیاتی مشمول جریمه نیز بیشتر شده است .

وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد گفت: حقوق همه دستگاه‌ها و کارکنان دولت تا دیروز پرداخت و حدود 2 هزار میلیارد تومان با مدیریت وجوه نقد خزانه مطالبات و تخصیص‌های مربوط به بهداشت و درمان و سلامت داده شد. صنعت بیمه حدود 350 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کمک کرد.

دژپسند ادامه داد: همچنین گمرک ضمن ممانعت از خروج برخی اقلام و تجهیزات ، تسهیلاتی برای واردات ‏در گرفت و طی آن برخی اقلام 63 دستگاه آمبولانس 6 ساعته ترخیص شد.

وی افزود : کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی برای تامین مالی مبارزه با کرونا به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در نظر گرفته می‌شود. در بورس نیز تسهیلات جدیدی ایجاد شده و افراد می‌توانند اوراقی را خریداری کنند که منابع آن صرف مبارزه با بیماری کرونا می شود. این اوراق هزار تومانی تا سقف نامحدود امکان خرید دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ