کد خبر: ۱۴۷۶۱۹
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱/۱

همتی اهداف مهم  بانک مرکزی در سال جدید را اعلام کرد

همتی اهداف مهم بانک مرکزی در سال جدید را اعلام کرد

رئیس کل بانک مرکزی هدف اصلی سال جدید را ادامه اجرای سیاست‌های پولی و ارزی ، کنترل تورم و تداوم رشد اقتصادی غیرنفتی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی به مناسبت نوروز و آغاز سال جدید به صدا و سیما گفت : هدف اصلی بانک مرکزی در سال جدید ، اعمال سیاست‌های پولی و ارزی برای کنترل تورم بوده و تداوم رشد اقتصادی غیرنفتی از مهم‌ترین اقدامات خواهد بود.

هدف اصلی بانک مرکزی این است که با اعمال سیاست‌های پولی و ارزی در وهله اول تورم را که متاسفانه در ۲ سال گذشته به دلیل شوک‌های ارزی رشد ، زیادی کرد ه کنترل شود. امید است رفاه قشر عظیم جامعه به ویژه طبقات پایین که در دو سال گذشته به علت مشکلات اقتصادی آسیب دیده بازگردانده شود .

سال 98 با همه سختی ها پشت سرگذاشته شد و فشار حداکثری تحریم ها با شدت تداوم یافت و صادرات نفت و درآمدهای ارزی نیز کاهش بسیار زیادی کرد .

سال گذشته در شرایطی به پایان رسید که کرونا آسیب بسیاری را به مردم و اقتصاد ایران وارد آورد و موجب شد اقتصاد ثروتمندترین کشورها متلاطم و آسیب جدی به مردم وارد شود.

امیدواریم با تلاش های جدی و سیاست های خوب ارزی و پولی که از سال 97 پایه گذاری و سال گذشته بخش هایی اجرا شد در سال 99 با قدرت و شدت بیشتری ادامه یابد و بتوان کنترل جدی بر تورم کرد و رونق تولید بسط و توسعه بیشتری داده شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱/۳
0
0
پاسخ
اهداف رئیس جون مشخصه ولی سال ۹۸ بقدری حرفاش مغایر عملکردش بود
فکر کنم بازار ومردم دیگر هیج اطمینانی به این رئیس جون
ندارن
دلار دوماه پیش ۱۲۰۰۰ تومن بود میگفت تصنعی است پایین میاد
دلار تا ۱۶۰۰۰ تومن بالا اورده این یعنی چه اسم این کار چیه
توضیح بدین
مردم وبازار دیگر حرفای رئیس جون را عمل نمیکنن
چون خیلیها با عمل به حرفهای رئیس جون سرمایه هاشون را ازدست دادند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ