کد خبر: ۱۴۷۶۲۱
۱۸:۶ - ۱۳۹۹/۱/۱

حمایت ویژه دولت از صنایع صادرات محور با استفاده از ابزارهای بورس
وزیر اقتصاد برای سال جدید خبر داد:

حمایت ویژه دولت از صنایع صادرات محور با استفاده از ابزارهای بورس

وزیر اقتصاد گفت: در سال جدید با استفاده از ظرفیت بازارسرمایه ، ابزارهایی برای همه صنایع صادراتی از قبیل نفت و گاز، معدنی و کشاورزی راه اندازی خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در خصوص نام گذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید به رادیو اقتصاد گفت: سال گذشته مشکلات زیادی درباره بیم و امید اقتصادی وجود داشت که با تلاش های زیاد حکومت، دولت و مردم ، رهبر  انقلاب رضایت نسبی را اعلام کردند اما اقتصاد ایران باید جایگاه رفیعی تری داشته باشد که با جهش در تولید محقق خواهد شد.

وی ادامه داد:برای جهش تولید ، برخی وظایف به عهده دولت یا حکومت و در سطح دیگر بر عهده فعالان اقتصادی و مردم است. دولت تسهیل در کسب و کار برای سرمایه گذاری و با استفاده از ظرفیت تولید و فرهنگ مصرفی مناسب رونق و جهش تولید را مدنظر دارد و برای تحقق شعار سال باید به مالیات به ابزاری برای تسهیل سرمایه گذاری تبدیل شود.

این مقام مسئول افزود: گمرک نیز باید باید از ابزارها برای ایجاد سهولت واردات کالاهای مورد نیاز و صادرات استفاده و برای صادرکنندگان ، مسیر سبز گمرکی ایجاد کند تا تجارت خارجی بیشتر شود. بر این اساس بر صنایع نفتی و  معدنی که وجه صادراتی دارند تمرکز خواهد شد.

دژپسند ادامه داد: همچنین در سال جدید با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه ، ابزارهای مناسبی برای تمام صنایع صادراتی از قبیل نفت و گاز، معدنی و کشاورزی  راه اندازی خواهد شد و تولیدکنندگان و بخش خصوصی باید از این فرصت طلایی استفاده کنند. چرا که با توجه به قیمت دلار ، صادرات به صرفه بوده و باید با ایجاد مزیت نسبی در صادرات می‌توان در این حوزه موفق بود.

وی با اشاره به آمادگی صنعت بانکداری، گمرک و بازار سرمایه ادامه داد: در حالی حدود 70 درصد عملیات مالی در اختیار بانک های دولتی است که اوایل سال جدید روشی تهیه خواهد شد تا منابع بانک ها صرف اتمام طرح های مربوط به حوزه سرمایه گذاری شود. ثانیا به تامین سرمایه در گردش شرکت های فعال صادراتی توجهی ویژه‌ای خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ