کد خبر: ۱۴۷۶۶۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱/۵

تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام کشتیرانی ، بانک پاسارگاد و ملی مس
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام کشتیرانی ، بانک پاسارگاد و ملی مس

وضعیت سهام شرکت های کشتیرانی ، بانک پاسارگاد و ملی مس با تحلیل تکنیکال و بنیادی توسط یک کارگزاری ، بررسی و پیش بینی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی امروز اولین روز سال جدید را با شاخص 512 هزار و 900 واحدی شروع می کند که وضعیت شرکت های کشتیرانی ، بانک پاسارگاد و ملی مس با تحلیل تکنیکال و بنیادی توسط کارگزاری آبان ، بررسی و پیش بینی شد .

کشتیرانی : قیمت این سهم به هدف اول موج چهارم رسیده و به آن واکنش نشان داده اما هنوز نمی توان به پایان موج ۴ اطمینان داشت و نباید احتمال رسیدن به هدف دوم را نادیده گرفت. علاقه مندان به نماد می توانند از استراتژی خرید پله ای استفاده کنند.

بانک پاسارگاد : قیمت این بانک در مسیر هدف الگوی پرچم قرار دارد و مادامی که زیر الگو نرفته باشد انتظار می رود به سمت ۴۵۰ تومان حرکت کند. همچنین با شکست سقف ۳۶۸ تومان می توان حد ضرر را تا اخرین کف شکل گرفته در محدوده۳۱۷ تومان بالا برد.

ملی مس: در نتیجه گیری تحلیل بنیادی این شرکت هم باید گفت "فملی" بزرگترین تولیدکننده کاتد مس ایران است که معادن مس زیادی را نیز در اختیار دارد و در دوره های گذشته روند فروش افزایشی را در صورت های مالی به نمایش گذاشته است.

با توجه به اینکه بخش زیادی از فروش شرکت به صورت صادارتی است و همواره نگرانی هایی در خصوص فروش صادراتی شرکت به واسطه تشدید تحریم های بین المللی علیه ایران وجود داشته اما بررسی اطلاعات شرکت نشان داد در دوره 9 ماهه سال گذشته توانسته همچنان فروش صادراتی را تداوم بخشد.

در حال حاضر رکود اقتصادی ناشی از بروز ویروس کرونا، سایه سنگینی را بر قیمت های جهانی کامودیتی ها افکنده و انتظار می رود تا کنترل کامل این بیماری قیمت های جهانی فلزات اساسی رشد چندانی نداشته باشد. با این حال علاوه بر قیمت جهانی مس، نرخ دلار نیز بر فروش شرکت تاثیر گذار است.

چشم انداز افزایشی نرخ دلار برای سال جدید سبب شد فروش "فملی" نیز افزایشی تخمین زده شود . از سوی دیگر شرکت دارای موجودی انبار با بهای تمام شده پایین است که فروش آن در هر زمان به بهیود حاشیه سود شرکت و افزایش سودآوری شرکت منجر خواهد شد. همچنین شرکت در گزارش ها طیف وسیعی از طرح های توسعه را در نظر دارد که از مهمترین ظرفیت های شرکت به شمار می آید.

البته باید در نظر داشت بهره برداری از طرح های توسعه و همخوانی آنها با مراحل مختلف تولید نیز از اهمیت برخوردار است. بنابراین برای سال های آتی انتظار افزایش تولید و افزایش ارزش افزوده در محصولات شرکت را داریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ