کد خبر: ۱۴۷۷۱۲
۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱/۶

بانکها و اداره ها تعطیل نمی شوند/ فوت هر ۱۲ دقیقه / احتمال فاصله گذاری اجتماعی
سخنگوی وزارت بهداشت :

بانکها و اداره ها تعطیل نمی شوند/ فوت هر ۱۲ دقیقه / احتمال فاصله گذاری اجتماعی

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر عدم تعطیلی بانک ها و اداره ها و فوت هر ۱۲ دقیقه یک ایرانی، علت مخالفت با حضور پزشکان بدون مرز فرانسه را اعلام و از احتمال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور در کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین از وزارت بهداشت برگزار شد، با اعلام اینکه تاثیر سشوار و بخور در حذف کرونا ، شایعه است ، گفت: ظرف روزهای اخیر همچنان با افزایش موارد بیماری و فوت در تهران و بسیاری از استانها مواجه بودیم و  هر ۱۲ دقیقه یک ایرانی فوت می کند . رشد ابتلا به این بیماری در تهران حدود ۱۳ درصد است .

همچنان میزان ابتلا و فوت در برخی از استان ها از جمله تهران زیاد است. تعداد فوت برخی استانها نسبت به کل  کاهش یافته اما در استانهایی مثل اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بالا است.

علت مخالفت با حضور پزشکان بدون مرز فرانسه

از کمک و حمایت هر کشوری در بحران کرونا به ایران به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی استقبال می کنیم اما در مورد کمک پزشکان بدون مرز فرانسه ضمن قدردانی از آنها باید گفت کمک این گروه احداث یک بیمارستان ۴۸ تخته در اصفهان بود اما در شرایطی که در سراسر کشور با تخت خالی در بیمارستانها مواجه هستیم فعلا به چنین کمکی نیازی نداریم . ضمن اینکه از قبل نیز برای ورود این افراد و احداث این بیمارستان با وزارت بهداشت هماهنگی نشده بود.

با همکاری نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و هلال احمر بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار تخت پسابیمارستانی به ظرفیت امکانات وزارت بهداشت اضافه شده و احداث یک بیمارستان ۴۸ ساعته در مقیاس ظرفیت کشور عدد بزرگی نیست.

آزمایش کرونا در بیمارستانهای دولتی رایگان است و ۹۰ درصد هزینه بستری در بیمارستان را نیز بیمه ها می پردازند و ۱۰ درصد هزینه به صورت فرانشیز از بیماران گرفته می شود.

اداره ها و بانک ها تعطیل نمی شوند

تعطیل ادارات و بانک ها مطرح نیست اما بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه ادارات و بانک ها موظف هستند برای اینکه کار متوقف نشود حداکثر یک سوم کارکنان را به صورت نوبتی و برای کارهای ضروری در محل کار داشته باشند و بقیه کارکنان نباید سر کار باشند.

خطر سیزده بدر و احتمال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

طرح فاصله گذاری اجتماعی هم برای کاهش تردد مردم در ستاد ملی مقابله با کرونا در کمیته امنیتی و اجتماعی به ریاست وزیر کشور در حال بررسی است.

یکی از نگرانی های وزارت بهداشت بعد از سفرهای نوروزی، اجتماعات مردم در ۱۳ بدر است که  اعلام خطر می کنیم و امیدواریم با تصویب طرح فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم با کاهش تردد و کاهش تجمعات مردم در پارک ها و تفرجگاه ها جلوی رشد بیشتر بیماری را بگیریم و شاهد پیک و طغیان مجدد کرونا نباشیم.

تاکنون ۴۰ میلیون نفر وضعیت را اعلام کرده اند اما هنوز نیمی از جمعیت یعنی ۴۰ میلیون نفر دیگر اطلاعاتی به سامانه های وزارت بهداشت نداده اند.

شرط شیب نزولی کرونا : ماندن ۷۵ درصد مردم در خانه

اگر ۷۵ درصد مردم در خانه بمانند و به توصیه های وزارت بهداشت عمل کنند بعد از دو هفته می توانیم انتظار داشته باشیم روند کاهشی بیماری را در کشور خواهیم داشت و وارد شیب نزولی می شویم.

کلاهبرداری به نام طب اسلامی

درباره دخالت مدعیان طب اسلامی درمان کرونا باید گفت،بر اساس آنچه مراجع عظام دینی نیز تاکید کرده اند، چیزی به عنوان طب اسلامی نداریم و ادعایی که برخی افراد مطرح می کنند صرفا نوعی مغالطه و پنهان شدن پشت نام دین برای اقدامات غیر قانونی و غیر مجاز و بعضا کلاهبرداری و شیادی است اما طب سنتی ایرانی داشته هایی دارد که حاصل قرن ها فعالیت است و از داشته های طب سنتی کشورهای دیگر هم بهره گرفته است و آن بخشی از طب ایرانی که شامل فارغ التحصلان آکادمیک آن در دانشگاه های علوم پزشکی در رشته طب ایرانی و داروسازی ایرانی مورد تایید وزارت بهداشت است.

طب ایرانی می تواند در عرضه پیشگیری از بیماری های واگیر حرف های داشته باشد اما برای درمان بیماری کرونا با توجه به اینکه طب رایج هم هنوز درمان این بیماری را نمی داند و چون داشته های طب سنتی مربوط به قرنها پیش است، نمی توان برای درمان این بیماری به طب سنتی مراجعه کرد.

دی و بهمن بارها اعلام شد کرونا پشت مرزها است

وزارت بهداشت به محض مشخص شدن بیماری در ۲۹ بهمن بلافاصله وجود بیماری را اعلام کرد و قبل از آن هم از دی و بهمن بارها اعلام کرده بود کرونا پشت مرزها است و حتما می آید و باید آماده باشیم. اگر پزشکانی هم باشند که توانایی مشاهده ویروس را هنگام ورود داشته اند از آن بی خبریم یا اگر پزشکی باشد که بیماری را دیده و گزارش نکرده باشد مشمول قصور شده است.

در وزارت بهداشت علم غیب و قدرت پیش بینی و پیش گویی و توانایی فرادانشی نداریم . ادعاها در این مورد زیاد است و اگر اجازه دهیم افرادی می گویند از چند سال پیش این وضعیت را پیش بینی کرده بودیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» شهروند | ساعت ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱/۷
0
0
پاسخ
لابد کارمندان ادارات و بانکها نه خانواده دارند نه بیمار میشوند ، که آنها را تعطیل نمیکنند با این بی تدبیری مدیران مناظر فاجعه بدتری باشید
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ