کد خبر: ۱۴۷۷۴۱
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱/۶

گزارش امروز معاملات بازار سهام با معرفی ۵ نماد، اقبال دو صنعت + دو تک سهم

گزارش امروز معاملات بازار سهام با معرفی ۵ نماد، اقبال دو صنعت + دو تک سهم

روند معاملات بازار سهام، ۵ نماد دارای بیشترین ارزش معاملات،پیش بینی اقبال دو صنعت بانکی و پالایشی و دو تک سهم طی روزهای آتی در دومین روز کاری سال توسط یک شرکت سبدگردان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سبدگردان تصمیم نگر با بررسی روند امروز معاملات بازار سهام اعلام کرد: بازار سرمایه در دومین روز کاری سال، عیدی عقب‌افتاده را به سهامداران تقدیم کرد و شاخص با ۱۲ هزار و ۶۰۵ واحد مثبت یک روز خوب را سپری کرد و منفی روز گذشته هم جبران شد.

امروز از همان ابتدا جهت حرکت بازار مثبت بود و شاید یکی از دلایل آن جهش مثبت قابل ملاحظه روز گذشته در شاخص‌های سهام آمریکا و اروپا بود که حاکی از کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از اثرات منفی کرونا ویروس است. ضمنا توقف روند نزولی نفت و مثبت شدن قیمت فلزات نیز بی‌تاثیر نبود.

حجم معاملات ۵.۵۶ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سه شنبه از افزایش قابل توجهی برخوردار است و نشان می‌دهد سرعت جریان نقدینگی به سمت بورس به تدریج افزایش خواهد یافت و به سطوح روزهای پایانی سال قبل باز خواهد گشت.

بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای "بکام ، وبملت ، غسالم ، فرابورس و حکشتی" بود. ارزش معاملات صورت گرفته روی هر یک از این نمادها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود که حاکی از نقدشوندگی بالا و توجه بازار به آنها است. امروز نیز مانند روز قبل کانون توجه بازار نمادهای بانکی بودند که یکپارچه صف خرید شده و حجم معاملات بالایی را تجربه کردند.

در این رابطه بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر اعلام نرخ تسعیر دارایی ها و بدهی‌های ارزی بانک ها و‌ موسسات اعتباری نیز خبر خوبی بود که بر این اساس نرخ تسعیر در پایان سال ۹۸ برای دلار معادل ۹۰۰۰ تومان خواهد بود. اکثر بانک ها و بویژه بانک ملت سود بالایی از محل تسعیر ارز خواهند داشت. نمادهای بورس کالا، بورس اوراق بهادار و فرابورس هم مثبت شد و از صف فروش به صف خرید رسید و نوسان ۱۰ درصدی را در آنها شاهد بودیم.

اما در میان اخبار متعدد این روزها، اظهارات رئیس بانک مرکزی در صورت تحقق می‌تواند خیلی تاثیر‌گذار باشد که اعلام کرده با تلاش های وزارت خارجه و بانک مرکزی احتمال باز شدن بخشی از منابع مسدود شده وجود دارد و اتفاق می‌افتد.

چنانچه طی روزهای آتی اخبار مثبتی از حوزه سیاسی و روابط خارجی به بازار مخابره شود برخی از گروه‌های بازار از جمله بانک‌ها و برخی تک سهم‌ها از جمله "رمپنا" و گروه خدمات بندری و دریایی از جمله "حکشتی" بصورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرند.

امروز حجم بالای نقدینگی، نماد گروه پالایشی را هم از محدوده منفی به مثبت وارد کرد و با افزایش قیمت نفت طی روزهای آتی می‌توان به بازگشت قیمت سهام این گروه به سطوح قبل و حتی بالاتر امیدوار بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ