کد خبر: ۱۴۷۷۵۵
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱/۷

پیشنهاداتی به ترامپ برای حذف یا کاهش تحریم های ایران و فرصتی دیپلماتیک
روزنامه معروف اعلام کرد:

پیشنهاداتی به ترامپ برای حذف یا کاهش تحریم های ایران و فرصتی دیپلماتیک

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اعلام اینکه زمان مناسب حذف تحریم‌های ایران فراهم شده ، پیشنهاداتی به ترامپ داد تا شاید تنش های تهران - واشنگتن کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: افزایش تحریم‌های ایران غیراخلاقی بوده و با توجه به بحران کرونا ، زمان مناسبی برای حذف تحریم‌ها فراهم شده است .

فشار ناشی از تحریم ها این سوال را مطرح کرده که آیا آمریکا باید تحریم ها را با امید به تسلیم تهران ، تشدید یا با کاهش محدودیت ها به ایرانی ها کمک کند ؟ گزینه درست ، معلوم بوده و رفتارهای دلسوزانه در شرایط بحران ، سیاست خارجی مثبتی است که می تواند در این مورد خاص به ترامپ کمک کند.

اقدام جدید دولت ترامپ در تشدید تحریم های ایران و بیانیه وزیرخزانه داری مبنی بر تداوم اقدامات آمریکا علیه کمک کنندگان به ایران ولی تسهیل کمک های بشردوستانه ، عجیب است.

ایران از صندوق بین المللی پول درخواست وام فوری ۵ میلیارد دلاری کرده و فهرستی از تجهیزات اساسی  از دستکش و ماسک گرفته تا دستگاه های کمک تنفسی قابل حمل را ارائه داده که باید همه این تجهیزات داده شود .

ترامپ مدعی است انتقال تجهیزات پزشکی به ایران را تسهیل کرده اما بنا بر اعلام واردکنندگان ، مشکلات زیادی برای جلب همکاری بانک ها وجود دارد .

دولت ترامپ باید از این بحران به عنوان ، فرصتی دیپلماتیک استفاده کند و در پیشنهاد کمک به ایران پیشتاز باشد. این به معنای ارسال تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های تنفس مصنوعی نیست بلکه باید راه وام صندوق بین المللی پول هموار شود .

آمریکا همچنین می تواند کارشناسانی برای کمک های فنی اعزام کند و تحریم های ایران را برای دوره ایی محدود حذف یا کاهش دهد . چنین روندی در بهترین شکل می تواند تنش تهران - واشنگتن را کاهش دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ