کد خبر: ۱۴۷۷۸۲
۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱/۹

ظریف : آمریکا دانشمندان ایرانی را گروگان گرفته و مرخصی هم نمی دهد

ظریف : آمریکا دانشمندان ایرانی را گروگان گرفته و مرخصی هم نمی دهد

وزیر خارجه ایران از بازداشت چند دانشمند ایرانی به بهانه های واهی توسط آمریکا خبر داد و گفت: حتی در شرایط شیوع بیماری کرونا، اجازه مرخصی پزشکی به آنها داده نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از گاردین، محمد جواد ظریف با انتشار تصویری از سیروس عسگری از دانشمندان ایرانی بازداشت شده در توییتر اعلام کرد: آمریکا چندین دانشمند ایرانی را بدون هیچ اتهامی و یا با اتهامات ساختگی تحریمی به گروگان گرفته و حتی در شرایطی که دادگاه های آمریکا این اتهامات پوچ را رد کرده‌اند از دادن مرخصی درمانی به افراد بی‌گناهی که در بحبوحه شیوع کرونا زندانی شده‌اند، خودداری می‌کند.

بر اساس این گزارش، روزنامه گاردین به نقل از سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا اعلام کرد: مسئولان به عمد ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار زندانیان قرار نمی دهند تا بیماری کووید ۱۹ آنها را از پای درآورد.

عسگری که با وجود تبرئه از اتهام نقض تحریم های ایران در بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا گرفتار شده خبر داد که بازداشتگاه آلوده و پر ازدحام است و مقام ها اقدام چندانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نمی دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ