کد خبر: ۱۴۷۷۹۴
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱/۹

بازگشایی۲۰۰ سالن سینما در شانگهای لغو شد/ نگرانی چین از بازگشت کرونا

بازگشایی۲۰۰ سالن سینما در شانگهای لغو شد/ نگرانی چین از بازگشت کرونا

در پی ابتلای یک بیمار محلی به کرونا و افزایش نگرانی از شیوع مجدد این بیماری ، بازگشایی۲۰۰ سالن سینما در شانگهای لغو شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز٬ مقامات عالی رتبه چین به دلیل افزایش نگرانی ها در تداوم شیوع کرونا، ساعاتی پس از صدور دستور بازگشایی ۲۰۰ سالن سینما توسط شهرداری شانگهای ، دستور تعطیلی مجدد سینماها را صادر کردند.

بر اساس این گزارش ، طی هفته گذشته ۵۰۰ سالن سینما در چین بازگشایی شد اما به علت جو‌ حاکم و ادامه پیشگیری مردم ٬ درآمد آنچنانی کسب نکردند به طوری که میانگین خرید بلیت برای هر روز کمتر از یک نفر و میزان فروش باکس آفیس سراسر چین کمتر از هزار دلار بود. با وجودی که شرایط موجود هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشت اما مسئولین چینی بیشتر به جهت عادی سازی جامعه شروع به بازگشایی سینماها کرده بودند که با تداوم نگرانی از شیوع ویروس کرونا٬ مجددا تعطیل شدند.

به همین دلیل دفتر ملی فیلم چین دستور تعطیلی مجدد سالن های سینما را صادر کرده اما اعلام نکرده چه زمانی و تحت چه شرایطی سالن داران می توانند امیدوار به باز شدن مجدد سینماها باشند.

برخی تحلیلگران عقیده دارند تعطیلی فوری سینماهای بازگشایی شده می تواند در پی ابتلای یک فرد محلی در استان ژیجیانگ باشد.

چین به منظور مهار شیوع کرونا و کسب آمار دقیق مبتلایان٬ ورود تمام افراد خارجی حتی آنها که مجوز اقامت دارند را به صورت موقت ممنوع اعلام کرده و طی هفته گذشته تمامی مبتلایان جدید مواردی بودند که خارج از چین به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.  اکنون با ثبت مجدد یک مورد محلی سطح نگرانی ها افزایش یافته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ