کد خبر: ۱۴۷۸۲۹
۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱/۱۰

توضیح سخنگوی وزارت بهداشت درباره داروی ایرانی کرونا با درمان ۳ تا ۶ روزه

توضیح سخنگوی وزارت بهداشت درباره داروی ایرانی کرونا با درمان ۳ تا ۶ روزه

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آزمایش مثبت و اولیه داروی ایرانی کرونا و با استفاده از سلول‌های بنیادی و امکان درمان ۳ تا ۶ روزه توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیانوش جهانپور در واکنش به اعلام آزمایش مثبت و اولیه داروی ایرانی کرونا که با استفاده از سلول‌های بنیادی می تواند طی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند به میزان گفت: این موضوع در واقع یک روش درمانی با استفاده از سلول های مزنشیمال است‌.

وی افزود: در خصوص این درمان ، جواب نسبی گزارش شده و هنوز نهایی نشده و در مرحله مطالعاتی است.

به گفته جهانپور این روش نوعی سلول درمانی است و البته نتایج تحقیقاتی باید نهایتا در کمیته های علمی و نهایتا کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت هزینه اثربخشی مطلوب می تواند در پروتکل درمان نیز قرار گیرد.

براساس این گزارش، مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی و استاد دانشگاه تربیت مدرس گفته بود: داروی درمان ویروس کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی ساخته شد و بسیاری از پزشکان از نحوه بازخورد این دارو بر روی بسیاری از بیماران اعلام رضایت کردند.

این کار جمعی بوده که توسط وزارت بهداشت با هدایت دکتر ملک زاده و دکتر واسعی با همکاری بیمارستان شریعتی و مسیح دانشوری انجام شده و در مرحله کار آزمایی بالینی است و بر روی بیماران مرحله اول ابتلا در سه مرحله نسبت به درمان کامل آنها مثبت ارزیابی شده است.

این دارو در فاصله زمانی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ