کد خبر: ۱۴۷۸۶۰
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱/۱۱

پیش بینی مدیرکل آژانس انرژی از کاهش۲۰ درصدی نفت / درخواست از عربستان

پیش بینی مدیرکل آژانس انرژی از کاهش۲۰ درصدی نفت / درخواست از عربستان

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی ، احتمال سقوط ۲۰ درصدی قیمت نفت را پیش بینی کرد و از عربستان خواست به تثبیت بازار نفت کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، فاتح بیرول اعلام کرد: با توجه به قرنطینه سه میلیارد نفر در دنیا ، احتمال کاهش یک پنجم تقاضای نفت وجود دارد و منجر به افت ۲۰ درصدی قیمت شود. بنابراین از تولیدکنندگان بزرگ مانند عربستان انتظار می رود همانند گذشته عمل کرده و به تثبیت بازار نفت کمک کنند.

بر اساس این گزارش، شاخص‌های قیمت نفت هفته گذشته تحت تاثیر تبعات اقتصادی گسترده شیوع ویروس کرونا در جهان برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کردند. تدابیری که برای مهار شیوع این اپیدمی به کار بسته شده موجب افت تقاضا و اختلال شدید زنجیره تامین شده و تقاضا را به شدت کاهش داده اند.

جنگ قیمت نفت که حدود سه هفته پیش پس از شکست مذاکرات اوپک پلاس با روسیه در خصوص اقدامات تثبیت کننده بازار از سوی عربستان سعودی آغاز شد، قیمت‌های نفت را به قعر ۱۷ ساله نزول داد. نفت برنت در ابتدای ژانویه حدود ۶۵ دلار در هر بشکه بود و اکنون به کمتر از ۲۵ دلار سقوط کرده است.

دیوید میدن تحلیلگر بازار در شرکت سی ام سی مارکتس اعلام کرد: در روزهای اخیر صحبت‌های بسیاری درباره آسیب دیدن تقاضا در ماه‌های آینده مطرح می‌شود بنابراین معامله گران قراردادهای انرژی را رها می کنند. جدال نفتی عربستان و روسیه به بازار آسیب زده است.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: عدم وجود ظرفیت کافی در مخازن نفت مشکلی جدی است زیرا سه چهارم از ظرفیت تاسیسات نگهداری نفت جهان تکمیل شده است. اگر کشورها فضایی برای نگه‌داری نفتی که عربستان در طول جنگ قیمت تولید می کند، نداشته باشند، قیمت نفت سقوط بیشتری خواهد کرد و چنانچه عربستان و روسیه ماه آینده به عرضه بالای نفت ادامه دهند، بازارهای انرژی باید آماده دور دیگر ریزش قیمت‌ها باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ