کد خبر: ۱۴۷۸۷۹
۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱/۱۱

کاهش ۸۰ درصدی درآمد هوانوردی و زیان ۲۰۰ میلیاردی شرکت فرودگاه‌ها
برای اسفند اعلام شد :

کاهش ۸۰ درصدی درآمد هوانوردی و زیان ۲۰۰ میلیاردی شرکت فرودگاه‌ها

معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی درآمدها به دلیل شیوع کرونا و بروز مشکلات مالی از شرکت‌های هواپیمایی خواست به تعهدات عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا سیدی با اشاره به کاهش بیش از 80 درصدی درآمدهای شرکت در پی وقوع بیماری کرونا و تعطیل شدن پروازهای داخلی و بین‌المللی به فارس گفت: به دنبال لغو پروازها و نیز تعطیلی کسب‌و‌کارهای فرودگاهی، درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به کمتر از 20 درصد درآمد ماهیانه رسیده و در اسفند  98 بیش از 200 میلیارد تومان زیان دیده است.

وی افزود: اسفند سال گذشته تعداد پروازها حدود 40 درصد و تعداد مسافران بیش از 50 درصد کاهش یافت و فروردین 99 نیز با کاهش بیشتری مواجه هستیم. لذا کسب‌وکار شرکای اقتصادی شرکت تعطیل شده و یا در آستانه تعطیلی است اما تلاش می‌شود تا حد امکان از بیکار شدن کارکنان جلوگیری  و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شرکت‌های طرف قرارداد استفاده شود. حفظ نیروی انسانی شرکت‌ها مهمترین شاخص همکاری و مساعدت فرودگاه‌ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حالی که کلیه فرودگاه‌های کشور حتی در صورت نداشتن پرواز برای شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه و نیازهای استان‌ها ناچار به آمادگی برای ارائه خدمات بوده و هیچ فرودگاهی بسته نشده در بیشتر فرودگاه‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حفظ بهداشت محیط و مسافران، هزینه‌های جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

سیدی گفت: در چنین شرایط سختی و با توجه به ضرورت تأمین نیازهای جاری فرودگاه‌ها و نیز معضلات پیش روی ناشی از انجام تعهدات قراردادی بیش از 2000 میلیارد تومانی پروژه در حال انجام در تلاش برای تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران و تأمین‌کنندگان بخش خصوصی هستیم. انتظار می رود شرکت‌های هواپیمایی که طی سال‌های گذشته در پی آزادسازی نرخ بلیت در شرایط مناسبی بوده‌اند ضمن توجه به بدهی‌های انباشته با استفاده از سیستم‌های مالی دولتی و بانکی و ذخیره‌های اندوخته به یاری فرودگاه‌ها بشتابند تا از بار مشکلات کاسته شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ