کد خبر: ۱۴۷۹۰۴
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱/۱۱

چهار استان‌ از پیک کرونا خارج شدند/ مهار تا خرداد در صورت عدم رعایت
معاون وزیر بهداشت:

چهار استان‌ از پیک کرونا خارج شدند/ مهار تا خرداد در صورت عدم رعایت

معاون وزیر بهداشت از کاهش اوج بیماری کرونا در چهار استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران تهرانی که به مراکز درمانی مراجعه کردند طی ۲ روز اخیر کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا ملک زاده با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها از پیک بیماری کرونا خارج شده‌اند به ایرنا گفت: هرچند روند بیماری  در اغلب استان‌ ها روبه افزایش است اما در قم، گیلان، مازندران و مرکزی، شاهد کاهش تعداد مبتلایان هستیم و تعداد بیماران تهرانی که به مراکز درمانی مراجعه کردند طی ۲ روز اخیر کاهش یافته است.

وی افزود: در صورتی که مردم توصیه های مسئولان مانند رعایت بهداشت فردی و جمعی، عدم حضور در مراکز عمومی و پرتردد و خارج نشدن از منزل را رعایت کنند تا پایان فروردین و در غیر این صورت تا خرداد شاهد کنترل و مهار بیماری خواهیم بود.

این مقام مسئول ادامه داد: احتمالا با بازگشت مسافران شاهد اوج بیماری خواهیم بود زیرا ابتلای مسافران سالمی که به مناطق دارای شیوع بیماری کرونا سفر کرده اند، بیشتر از دیگران است. باتوجه به اینکه ۸۰ درصد انتقال بیماری توسط افرادی است که هیچ علامتی ندارند لذا مهمترین اقدامات برای مبتلا نشدن به بیماری، رعایت بهداشت فردی و جمعی و طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

ملک زاده عنوان کرد: فاصله گذاری اجتماعی به معنی متوقف شدن بیماری نیست بلکه با اجرای این طرح همه گیری بیماری کند می شود تا هم تعداد مراجعات به بیمارستان ها کاهش یابد و هم کادر پزشکی قادر باشند مبتلایان را تحت درمان مطلوب قرار دهند.

بر اساس این گزارش، کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان و جان باختگان گفته تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر مبتلا شده که ۲ هزار و ۶۴۰ مورد فوت شده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ