کد خبر: ۱۴۷۹۲۹
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱/۱۲

برندهای ایرانی که بیشترین مخاطب را در اینستاگرام دارند/ جایگاه همراه اول

برندهای ایرانی که بیشترین مخاطب را در اینستاگرام دارند/ جایگاه همراه اول

کسب و کارهای ایرانی که بیشترین تعداد دنبال کننده و تعداد لایک را سال گذشته در اینستاگرام داشتند به همراه رشد غیر طبیعی برخی برندها در تعداد فالوور بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است و میلیون‌ها کاربر فعال در کشور های مختلف دارد. این شبکه اجتماعی یک ابزار تبلیغاتی بسیار مهم برای کسب و کارهای گوناگون بشمار می‌رود و برندهای معتبر نیز حضور فعالی در اینستاگرام دارند.

به هر حال امروزه بازاریابی اینترنتی، تبلیغات مهم و هدفمندی برای کسب و کارها محسوب می‌شود و به همین دلیل برندهای مختلف تلاش می‌کنند برای افزایش بازدید صفحه، دنبال کنندگان زیادی در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

بررسی بیشترین تعداد فالوور های کسب و کارها

حالا به تازگی آماری منتشر شده که پرمخاطب‌ترین صفحه‌های برندها و کسب و کارهای ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام را نشان می‌دهد. طبق این آمار، دیجی کالا، آسان پرداخت، نماوا، اسنپ، همراه اول، تخفیفان، لست سکند، آپارات، فیلیمو و هف هشتاد بیشترین تعداد فالوور را در سال 98 در اینستاگرام داشتند. در تصویر زیر رده‌بندی کسب و کارهای ایرانی بر اساس تعداد دنبال کننده در اینستاگرام را مشاهده می‌کنید:

اما لزوما داشتن تعداد مخاطب بالا به معنای داشتن بیشترین تعداد لایک نیست. وقتی به آمار پرلایک‌ترین صفحه‌های کسب و کارهای ایرانی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم دیجی کالا با داشتن بیشترین تعداد فالوور در ایران در رتبه‌بندی تعداد لایک در رده پنجم قرار دارد و آسان پرداخت بیشترین میزان لایک را به خود اختصاص داده است.

اپراتور اول ارتباطی یعنی همراه اول چه در میزان فالوور و چه در تعداد لایک در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته و در بین اپراتورهای تلفن همراه بهترین جایگاه را دارد. رده‌بندی کسب و کارهای ایرانی بر اساس میانگین لایک در اینستاگرام در سال 98 را مشاهده می‌کنید:

ابزار هایپ ادیتور (Hypeauditor) یک پلتفرم بررسی اعتبار و رده‌بندی حساب‌های اینستاگرامی است. در این ابزار میزان رشد و رتبه‌بندی صفحات اینستاگرامی برخی کسب و کارهای ایرانی بررسی و نکات جالبی کسب شد. در این بررسی برخی برندها در اینستاگرام رشد غیر طبیعی و عجیبی داشتند. این ابزار به عنوان مثال در پیج اینستاگرامی ایرانسل رشد غیر طبیعی در دوازده ماه گذشته را تشخیص داده است.

صفحه ایرانسل در اینستاگرام در یک سال اخیر رشد عجیبی داشته و اکنون به تعداد 383 هزار فالوور رسیده است. وقتی به تعداد لایک‌ پست‌های این صفحه نگاه می‌کنیم نیز متوجه ناهمخوانی تعداد لایک‌ها و تعداد فالوورها می‌شویم یعنی با این میزان دنبال کننده تعداد لایک‌ها باید خیلی بیشتر از این میزانی که وجود دارد باشد. این وضعیت را برای برخی برندهای دیگر نیز مشاهده کردیم.

با این حساب می‌توانیم نتیجه بگیریم تعداد فالوورهای بعضی از کسب و کارهای ایرانی از جمله ایرانسل حقیقی نیست و نمی‌توانیم این رشد عجیب را واقعی بدانیم. حالا این سوال پیش می‌آید آیا واقعا داشتن تعداد دنبال کنندگان زیاد می‌تواند تا این اندازه اهمیت داشته باشد که برخی کسب و کارها اقدام به خریدن فالوورهای فیک کنند؟ یا این اقدام فقط در راستای خود نمایی و به اصطلاح کم نیاوردن جلوی رقبا صورت می‌گیرد؟

قطعا با فعالیت درست و اصولی در این شبکه اجتماعی می‌توان به تعداد فالوورهای بالا و تعداد لایک زیاد دست پیدا کرد و پیج اینستاگرامی را رونق بخشید و نیازی به خریدن فالوور و لایک نخواهد بود.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.

ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ