کد خبر: ۱۴۷۹۴۵
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱/۱۳

ساخت ۴۰۰ هزار مسکن و تولید دو هزار واگن/ وعده خروج از بحران شرکت فرابورسی
وزیر راه خبر داد:

ساخت ۴۰۰ هزار مسکن و تولید دو هزار واگن/ وعده خروج از بحران شرکت فرابورسی

وزیر راه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و تولید دو هزار واگن و کشنده از برنامه های مهم سال جاری اعلام کرد و گفت: با ساخت ماشین‌آلات راهسازی شرکت فرابورسی از بحران خارج می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد اسلامی در جریان جلسه ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید سازمان برنامه و بودجه که با تبادل تفاهم نامه ای تا پایان فروردین همراه شده ، مهمترین برنامه‌های وزارت راه را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام راه‌های ریلی، جاده‌ای ، بندری و شناور‌های بومی و.. اعلام کرد و گفت: در بخش مسکن، 100 هزار واحد مسکونی در بخش بافت‌های فرسوده و 300 هزار واحد دیگر در بخش طرح ملی تأمین مسکن ساخته خواهد شد که نقشی مهم در تحرک‌ اقتصاد و صنایع مختلف مرتبط با ساخت‌وساز خواهد داشت.

وی ادامه داد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست می شود مانند گذشته حداقل 20 درصد منابع بانک‌ها به تسهیلات مربوط به ساختمان و مسکن تخصیص یابد تا این بخش از رکود خارج شود.

این وزیر با اشاره به 85 اقدام شاخص در 7 محور برای سال جهش تولید ، افزود: در بخش ریلی ، دو هزار دستگاه واگن و کشنده تولید داخل به ناوگان اضافه و بیش از 1000 کیلومتر راه روستایی ساخته خواهد شد. در این میان ساخت ماشین‌آلات راهسازی با شرکت هپکو ( حاضر در بازار پایه فرابورس ) که پیشتر در قالب قراردادی تنظیم شده علاوه بر خروج این شرکت و همکاران قطعه‌ساز از بحران ، موجب نوسازی ناوگان خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: تکمیل راه‌آهن خواف ــ هرات از جمله طرح‌های قابل افتتاح در سال جاری است. یکی دیگر از طرح‌های مهم، ساخت و تکمیل راه‌آهن میانه ــ بستان‌آباد با کاهش بیش از 114 کیلومتری و بیش از 5 ساعته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ