کد خبر: ۱۴۷۹۵۱
۱۳:۲ - ۱۳۹۹/۱/۱۴

دو قدم مهم برای ورود ۴ میلیون تن ، تصمیمات مثبت برای صنوف و صنایع و...
رییس جمهور خبر داد :

دو قدم مهم برای ورود ۴ میلیون تن ، تصمیمات مثبت برای صنوف و صنایع و...

رییس جمهور با اعلام اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست از دو قدم مهم برای ورود ۴ میلیون تن محصول ، تصمیمات مثبت برای صنوف و صنایع خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ضمن قدردانی از مردم در رعایت نکات بهداشتی در روز گذشته و با تاکید بر اصلاح مقرارت برای آزادسازی حدود چهار میلیون تن کالا اساسی در گمرکات ، اعلام کرد: مراکز تولید، ادارات و اماکنی که باید به فعالیت ادامه دهند همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. حتی احتمال محدودیت مجدد اجتماعات و فعالیت های گروهی اعمال شود .

مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست

جلسه امروز ، اقتصادی و در رابطه با تامین نیازمندی‌های بخش سلامت مردم،  مقابله با کرونا و تامین کالاهای اساسی بود و وزارتخانه های کشاورزی و صنعت گزارش مفصلی از ذخایر کالاهای اساسی ارائه دادند که بسیار امیدوار کننده بود و نشان می‌دهد در ماه‌های آینده مشکلی نداریم.

بانک مرکزی هم گزارش مثبتی از شرایط ارزی داد.  شرایطی که برای تامین ارز در تقدم اول برای بخش سلامت، نیازمندی‌های دارویی و پزشکی و در بخش دوم برای کالاهای اساسی که مشکلی تا پایان سال ۹۹ برای تامین ارز نخواهیم داشت.  روندی پیش‌بینی و طراحی پیش بینی شده که چگونه بتوانیم به موقع تامین کالا داشته باشیم و ذخایر هم همیشه به طور ثابت در اختیار باشد.

بخش اول بحث راجع کالاهای اساسی و دارو  تجهیزات پزشکی بود که تا پایان سال ۹۹ چگونه باید تامین شود و چه منابع ارزی در اختیار داریم و چه اقداماتی در این زمینه باید انجام گیرد.

دو قدم مهم برای ورود کالاها و  آزادسازی ۴ میلیون تن

بخش دوم راجع به حدود ۴ میلیون تن کالاهای اساسی موجود در کمرگات بود که بانک مرکزی و وزارت صنعت چارچوبی را مشخص کردند که امروز به صاحبان کالا اعلام می شود چگونه می توانند کالاها را در اختیار داشته باشند. بنابراین در روزهای آینده ۴ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور می شود که حرکت مناسبی  برای بازار و منابع است.

همچنین ، وزارت صنعت فهرست کالاهای مورد نیاز تولید را برای آزادسازی مشخص می کند و بانک مرکزی هم ترتیبات خاصی را برای تامین این کالاها انجام می دهد.

این دو قدم مهم هم برای تخلیه بنادر و ورود کالاها و عرضه عمومی است. البته بحثی هم راجع تولیدات داخلی از جمله گندم بود که در سال جاری ، محصول خوبی خواهد بود و به تدریج با توجه به آب و هوا  از استانهای مختلف خریداری می شود. برای نحوه خرید گندم هم تصمیم گیری شد که چگونه از مردم خریداری و بخش مورد نیاز نان تامین شود.

تصمیمات مثبت برای صنوف و صنعت و اقدامات لازم وزارت خارجه

برای صنوف و صنعت هم تصمیم مثبتی گرفته شد . همچنین با توجه به منابع ارزی و برای اقدامات وزارت خارجه در مورد روابط تجاری با کشورهای همسایه و پروتکل های بهداشتی تصمیم گیری شد .

بحث دیگر که تصمیم نهایی آن در اختیار ستاد ملی کرونا خواهد بود ، این بود که کسب و کارها بعد از ۲۰ فروردین چگونه باید راه اندازی شود و پروتکل‌ها  چگونه باشد . در خصوص بخش اقتصادی این موضوع بررسی شد اما بحث اصلی امروز در وزارت کشور انجام می گیرد و در جلسه یکشنبه آینده ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌ شود .

بار سنگین بانک‌ها و بانک مرکزی

بانک‌ها و بانک مرکزی که در این ایام فعال بودند ، بارسنگینی در بخش کسب و کار بر دوش دارند تا فشار اقتصادی مردک کم شود .

تاکید می کنم کرونا، ‌مسئله ای نیست که گفته شود فلان روز به طور کامل تمام می شود. ممکن است تا ماه های آینده و یا تا آخر سال هم باشد. بنابراین باید در چارچوب دستورالعمل های وزارت بهداشت عمل شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ