کد خبر: ۱۴۷۹۷۵
۱۵:۴ - ۱۳۹۹/۱/۱۵

گلایه وزیر بهداشت از اقدام ناگهانی وزارت صنعت/ هشدار به تبعات آتش به اختیار
در نامه‌‌ به رئیس جمهور اعلام کرد:

گلایه وزیر بهداشت از اقدام ناگهانی وزارت صنعت/ هشدار به تبعات آتش به اختیار

وزیر بهداشت در نامه‌‌ای به رئیس جمهور از اقدام ناگهانی وزارت صنعت و اعلام بازگشایی مشاغل و کسب و کارها گلایه کرد و به تبعات منفی آتش به اختیار بر اقتصاد هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید نمکی در نامه‌‌ای به حسن روحانی از اقدام ناگهانی وزارت صنعت مبنی بر ابلاغ دستورالعمل بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار انتقاد و اعلام کرد: مدت‌‌ها است گروهی شبانه روز در حال تدوین پروتکل‌‌های متعدد جهت محیط‌‌های مختلف اجتماعی، اداری، کسب و کار، خدماتی و علمی و فرهنگی هستند و تعداد قابل توجهی را به دستگاه‌‌های ذیربط ابلاغ کرده اند .

اخیرا جهت گام دوم فاصله گذاری منطقی تحت عنوان "فاصله گذاری هوشمند" با همکاری نماینده دستگاه‌‌ها، اصناف و جوامع هدف و با کمک وزارت کشور در تمام ایام تعطیلی مشغول تدوین دستورالعمل‌‌های بازنگری شده بر حسب نوع و محل انجام فعالیت‌‌ها هستیم که با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک استان‌‌ها طبقه بندی و اعلام کنیم.

متأسفانه ناگهان اخیراً بدون اطلاع ستاد نامه‌‌ای توسط قائم مقام وزارت صنعت به کلیه استان‌‌ها ابلاغ شده که عملاً دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر کشور و دیگر همکاران‌‌ به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کم بنیه کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌‌های اقتصادی با اولویت ویژه، قویا اعلام می‌‌کنیم شعله‌‌های هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می‌‌شود و کشور در شرایط مناسب تری در مقابل هجوم ویروس قرار دارد علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گام‌‌های برنامه‌‌ریزی شده که پیموده‌‌ایم. کوچکترین حرکت نسنجیده و غیر منطبق با نظر کارشناسی آسیب‌‌های غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت که حداقل در نظام سلامت امکان ایستادن در مقابل هجمه‌‌هایش میسر نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ