کد خبر: ۱۴۷۹۸۷
۰:۱ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

تحلیل کارگزار بورس از علت جذابیت بورس برای سرمایه‌گذاری و پیش بینی ادامه رونق

تحلیل کارگزار بورس از علت جذابیت بورس برای سرمایه‌گذاری و پیش بینی ادامه رونق

کارگزار بورس با اعلام علت جذابیت بورس برای سرمایه‌گذاری و پیش بینی ادامه رونق گفت: کاهش قیمت جهانی نفت ، اثرات منفی کاهش ارزش پول و افزایش قیمت ارز را خنثی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی درخصوص مثبت یا منفی بودن افزایش نرخ ارز به صدای بورس گفت: تحریم‌ها در اقتصاد ایران حالتی نهادینه و عمومی پیدا کرده‌اند. کاهش مستمر میزان صادرات نفت ایران در کنار افت قیمت جهانی این محصول، اقتصاد ایران به حالتی خودساخته تبدیل کرده است.

وی افزود: به دلیل اثرات کاهش درآمدهای دولت از صادرات نفت، طبق پیش‌بینی‌ها در بودجه سال ۹۹ صادرات نفت ایران به ۸۵۰ هزار بشکه ۵۰ دلاری می‌رسد. بر اساس آمار در حال حاضر حداکثر حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه نفت ۲۰ دلاری صادر شده است‌. کاهش درآمدهای نفتی اثر را در قالب کاهش ارزش پول ملی و تورم که نتیجه آن افزایش قیمت ارزش‌ها است نشان می‌دهد.

آقابزرگی با بیان اینکه اولین مورد جذابیت بورس برای سرمایه‌گذاری، افزایش قیمت ارز بوده و این جذابیت ادامه‌دار خواهد بود، توضیح داد : در یک ماه گذشته شاهد اثرات تغییر نرخ ارز بودیم. کاهش قیمت جهانی نفت به رغم کوچک شدن اقتصاد در دنیا و ایران، موجب شده کاهش ارزش پول و افزایش قیمت ارز تا حدود زیادی، جنبه مثبت بر بازار سرمایه داشته باشد و اثرات منفی آن را خنثی کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ