کد خبر: ۱۴۷۹۸۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

ورود اقتصاد آمریکا به عمیق ترین رکود / کاهش ۱۰.۴درصدی تولید ناخالص داخلی
اقتصاددانان پیش بینی کردند :

ورود اقتصاد آمریکا به عمیق ترین رکود / کاهش ۱۰.۴درصدی تولید ناخالص داخلی

طبق پیش بینی اقتصاددانان ، تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری میلادی در اثر شیوع کرونا ۱۰.۴ درصد کاهش یابد و وارد رکورد بی سابقه شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از یاهو فایننس، اقتصاددانان بانک آمریکا اعلام کردند: کند شدن وسیع رشد اقتصادی، موجب بدترین رکود در تاریخ آمریکا می شود و عمیق تر و طولانی تر از پیش بینی 14 روز قبل است که نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان اتفاق خواهد افتاد.

پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی طی سه فصل متمادی ، کاهش یابد و اقتصاد آمریکا 7 و 30 درصد در سه ماه اول و دوم و یک درصد در سه ماه سوم کوچک شود در نهایت به رشد سه ماهه چهارم منتهی شود. بر این اساس کل کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری 10.4 درصد خواهد بود که عمیق ترین رکود ثبت شده است. یعنی 5 برابر شدیدتر از رکود پس از جنگ جهانی دوم.

بر اساس این گزارش، درخواست بیمه بیکاری در آمریکا به رکورد 6.648 میلیون در هفته منتهی به 28 مارس رسید. یعنی نسبت به 3.238 هفته قبل از آن دو برابر شده و به بالاترین حد رسیده است.

اقتصاد آمریکا در 2008 ، چهار درصد کاهش تولید ناخالص داخلی را تجربه کرد که شدیدترین رکود پس از جنگ جهانی دوم بود. بانک آمریکا انتظار دارد رکود 2020 دو برابر شدیدتر از رکود 2008 از نظر کاهش تولید ناخالص داخلی باشد.

با ادامه این روند در تابستان، بازار کار نیز تاثیر قابل توجهی خواهد گرفت و انتظار می رود بیست میلیون شاغل در سه ماه سوم سال جاری میلادی بیکار شده و نرخ بیکاری به 15 درصد برسد.

طی چند سال گذشته، هرگاه در مورد عملکرد فدرال رزرو و سلامت اقتصاد جهان صحبت می شد از قدرت و سلامت مصرف کنندگان آمریکا به عنوان نقطه قوت بازار و توسعه اقتصادی یاد می شد. در واقع 70 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا از هزینه مصرف کنندگان آن می آید. از سه ماهه چهارم 2013، افزایش هزینه مصرف کنندگان آمریکا هیچ گاه کمتر از 3 درصد نبوده اما تا پایان ماه مارس سال جاری حدود 20 درصد گروه های مصرفی در آمریکا بیش از 40 درصد کاهش یافته اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ