کد خبر: ۱۴۷۹۹۲
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

پیش بینی اولین هفته تمام کاری بورس در سال جدید و اقبال بازار به ۷ صنعت
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی اولین هفته تمام کاری بورس در سال جدید و اقبال بازار به ۷ صنعت

وضعیت اولین هفته تمام کاری بورس در سال جاری با تکیه بر متغیرهای موثری چون قیمت نفت و دلار به همراه شرایط کلی ۷ صنعت توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی امروز اولین هفته بعد از تعطیلات نوروزی و همراه با زندگی کرونایی را با شاخص 547 هزار واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای اول سال و آینده اعلام کرد: در هفته گذشته بازار سهام ایران برخلاف بازارهای خارجی با رشد مناسبی همراه شد و با صعود قابل توجه به نزدیکی سقف قبلی بازگشت تا بی توجه به وضعیت کم سابقه ناشی از کرونا و با اتکا به رشد نرخ ارز به روند صعودی چند سال اخیر ادامه داده دهد .

اما در بازارهای جهانی ترامپ با تویتی نه چندان واضح ، بازار نفت را به تحرک واداشت و بخشی از افت اخیر نفت تنها در یک روز جبران شد و بهای نفت به بیش از 30 دلار رسید . در این میان هنوز جزییاتی از توافق احتمالی روسیه و عربستان برای با کاهش تولید نفت مشخص نشده و بازار خوش بین به کاهش عرضه ( بین 10 تا 15 میلیون بشکه در روز ) با رشد مناسب همراه شده است.

قیمت فلزات نیز با روندی نوسانی همراه بوده و خوش بینی های محدود ، توانسته بخشی از افت اخیر فلزات اساسی را نیز جبران کند.

در بازار ارز نیز به دلیل کاهش محسوس تقاضا، شاهد همگام شدن نوسانات با نوسانات شاخص دلار هستیم و رشد این شاخص موثر تا بالاتر از 100 واحد، نرخ دلار را نیز تا بیش از  16500 تومان در بازار آزاد رشد داده تا چشم انداز تورمی سال جاری همچنان مثبت باشد .پ

اما در بازار سهام به نظر می رسد گروه پالایشی ها همسو با نفت بخشی از افت کاهش قیمت سهام روزهای قبل را جبران کنند.  هرچند همچنان سود سازی این گروه متاثر از تحولات اخیر بازارهای جهانی با تهدید روبرو است.

در گروه فلزات اساسی و معدنی نیز همچنان به نظر نمادهای کوچکتر ، بیشتر مورد توجه خواهند بود و در گروه محصولات شیمیایی احتمالا بخش از افت های اخیر بزرگ ترها جبران خواهد شد.

به نظر می رسد روند صعودی دو گروه بانکی و خودرویی هم به نظر می رسد ه نظر همچنان مثبت باشد و بیمه ای ها نیز می توانند مورد توجه قرار بگیرند.

دیگر گروه ها نیز می توانند از فوران نقدینگی بهره مند شوند و علیرغم سطوح قیمتی عجیب و غریب در برخی نمادهای کوچک تر به نظر روند عمومی گروه ها همچنان مثبت باشد.

به صورت کلی ، بازار بحران وضعیت جهانی را به دلیل حضور موثر نقدینگی تا حدودی پشت سر گذاشته و به نظر می رسد مجددا تا حدودی ریسک های سیستماتیک را پیش رو دارد. هرچند هجوم نقدینگی از بروز نشانه های منفی جلوگیری کرده و افزایش نقش بازار سرمایه در تصمیم گیری های کلان ، افق مثبتی را پیش روی بازار قرار داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ