کد خبر: ۱۴۷۹۹۴
۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

رئیس سازمان بورس ادعای تضمین سود را تکذیب کرد / چند توصیه به سهم اولی ها

رئیس سازمان بورس ادعای تضمین سود را تکذیب کرد / چند توصیه به سهم اولی ها

رئیس سازمان بورس با اعلام توصیه هایی به سرمایه گذاران تازه وارد و اصلی ترین عامل در تعیین قیمت سهام ، ادعای برخی در تضمین سود سرمایه گذاری را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی در پاسخ به این سوال که افرادی که وارد بازار سرمایه می شوند چگونه می توانند از سرمایه ها صیانت کنند به ایسنا گفت: این گروه باید حتما آموزش کافی ببینند و اصلا به شایعات توجه نکنند. به این نکته توجه کنند هیچکس در بازار سرمایه نمی تواند چیزی را تضمین کند. عده ای در شبکه های مجازی غیرقانونی ادعا می کنند می توانند سود مردم را تضمین کنند که چنین چیزی در بازار سرمایه وجود ندارد و هیچ چیزی تضمینی نیست.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران باید در خرید سهام به این نکته توجه کنند که سودآوری یک شرکت مهمترین اصل در تعیین قیمت است. اگر قیمت سهم با سودآوری تناسب ندارد احتیاط کنند.

این مقام مسئول افزود: از سوی دیگر شرایط بازار به عوامل مختلفی از جمله میزان سود شرکت ها و شرایط حاکم بر بازار، بستگی دارد. ممکن است فرد با در نظر گرفتن افق بلندمدتی در بازار سرمایه به سود برسد اما با در نظر گرفتن افق کوتاه مدت، سودی کسب نکند. افرادی که زمان و تخصص کافی ندارند حتما باید به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق های سرمایه گذاری واردشوند و بخشی از سرمایه را به اوراق با درآمد ثابت اختصاص دهند.

محمدی درباره روند عرضه های اولیه در سال 99 هم توضیح داد: عرضه های اولیه ناشی از شرکت های مایل به ورود به بازار است. در این میان شرکت های متقاضی باید استاندارد های لازم، اطلاعات صحیح و شفافیت لازم را داشته باشند. هرچند سهامداران جدیدی که وارد بازار می شوند باید با عرضه کافی تقویت شوند اما از طرف دیگر نباید سهام شرکت جدید بدون استاندارد های لازم عرضه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ارسلان دولتخواه | ساعت ۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱/۱۶
0
0
پاسخ
آقای رییس محترم سازمان بورس هسته معاملاتی بورس دربازه زمانی معاملات مختل میشود عمدی است یا غیرعمد ؟؟؟ کارگزاریهای بورس در این برهه حساس کشور درمورد اعطای اعتبارات خرید سهام سختگیری هارا بیشتر کرده اند در واقع نوعی تشدید تحریم !!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ