کد خبر: ۱۴۸۰۰۴
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

تحلیل دانشگاه معتبر از پنج احتمال کرونا در جهان و زمان فروکش

تحلیل دانشگاه معتبر از پنج احتمال کرونا در جهان و زمان فروکش

دانشگاه قدیمی و معتبر ییل آمریکا با بررسی پنج سناریو میزان مبتلایان به بیماری کرونا و نرخ مرگ‌ و میر ناشی از آن را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، دانشگاه ییل که از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان بشمار می رود در مقاله ای تحت عنوان "پایان کرونا در پنج سناریو "، آمار مبتلایان به کرونا و مرگ‌ و میر ناشی از آن را بررسی و اعلام کرد در حالت‌های مختلف زمان اوج کرونا می‌تواند متفاوت باشد.

براساس این پژوهش، کرونا در ابتدای تابستان فروکش خواهد کرد اما نرخ ابتلا و مرگ‌ و میر ، بسته به عملکرد هر کشور و سیاست‌گذاری کاملا متفاوت است. با فرض اینکه از ابتدای شیوع بیماری تماس افراد تا ۷۵ درصد کاهش داشته، موارد ابتلا (شامل بدون علامت و پنهان) بین ۳ تا ۶ برابر موارد گزارش شده پیش بینی شده است.

با فرض دیگر اگر نیمی از افراد جامعه پس از تعطیلات نوروز تماس با بقیه افراد را به صفر برسانند و نیمی دیگر از این رفتار پیروی نکنند، امکان دارد تعداد موارد ابتلا تا ابتدای تابستان به ۳ میلیون نفر برسد. اما چه باید کرد؟

با تجربه کره‌جنوبی، ژاپن و چین ، راه‌حل نهایی در کنار فاصله‌گذاری اجتماعی، آزمایش فراگیر است. این سیاست علاوه بر اینکه جان بسیاری از افراد را از مرگ نجات می‌دهد، فشار بر روی سیستم درمانی را نیز کاهش خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ