کد خبر: ۱۴۸۰۰۷
۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

دو عامل منجر به سقوط سه شاخص مهم بورس آمریکا در آخرین هفته  شد

دو عامل منجر به سقوط سه شاخص مهم بورس آمریکا در آخرین هفته شد

دو عامل منجر به سقوط سه شاخص مهم بورس نیویورک شد تا هفته پرتلاطم دیگری در بازارهای آمریکا به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بورس نیویورک دیروز سقوط کرد تا یک هفته پرتلاطم دیگر در بازارهای آمریکا به پایان برسد. افزایش مرگ‌ و میر ناشی از ویروس کرونا به علاوه گزارش ضعیف مشاغل آمریکا ، بازارهای مالی را تحت فشار قرار داده است.

شاخص داوجونز ۱.۷ درصد معادل ۳۶۰.۹۱ واحد سقوط کرد تا در کانال ۲۱۰۵۲ واحد به کار پایان دهد. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم با سقوط ۱.۵ درصدی در کانال ۲۴۸۸ واحد بسته شد. نزدک نیز ۱.۵ درصد سقوط کرد و در کانال ۷۳۷۳ واحد به کار پایان داد.

وال‌ استریت سومین هفته افت در چهار هفته اخیر را به ثبت رساند. این هفته داوجونز ۲.۷ درصد، اس‌اندپی ۲.۱ درصد و نزدک ۱.۷ درصد سقوط کردند.

فرماندار نیویورک اعلام کرد: تعداد مرگ‌ و میر ناشی از ویروس کرونا در این ایالت ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۲ نفر افزایش یافته و به ۲۹۰۰ نفر رسیده است. این بیشترین افزایش یک روزه مرگ‌میر در این ایالت بوده است.

از سوی دیگر گزارش مشاغل غیرکشاورزی آمریکا برای ماه مارس منتشر شد که این بدترین گزارش از ۲۰۰۹ تاکنون بود. اقتصاد آمریکا در این ماه ۷۰۱ هزار شغل در بخش غیر کشاورزی را از دست داد تا نرخ بیکاری این کشور به ۴.۴ درصد جهش کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ