کد خبر: ۱۴۸۰۰۹
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

برنامه های حال و آینده شرکت آماده پذیرش در فرابورس اعلام شد

برنامه های حال و آینده شرکت آماده پذیرش در فرابورس اعلام شد

مدیرعامل زغال سنگ پروده طبس با اشاره به عملکرد سال گذشته از برنامه های در دستور کار این زیر مجموعه آماده پذیرش "تاصیکو" در فرابورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضان کریتی ثانی با بیان اینکه شرکت زغال سنگ پروده طبس در سال ۹۸ علاوه بر تولید زغال سنگ خام و کنسانتره، ۶.۶۳۲ متر حفریات زیرزمینی در معادن نیز اجرا کرده، گفت: ۹۶ درصد برنامه استخراج زغال سنگ خام و ۹۳ درصد تولید کنسانتره نیز محقق شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل ۱۱ و ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: رشد میزان حفریات ناشی از برنامه ریزی صورت گرفته در این بخش بود تا با سرعت بخشیدن به عملیات پیشروی، آماده سازی های لازم برای جلوگیری از وقفه در روند استخراج انجام شود. با این حال، مشکلات و تأخیرات ناشی از تأمین اقلام و تجهیزات موردنیاز و تعطیلی معادن در نیمه دوم اسفند سال ۹۸ به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، باعث شد فقط ۸۷ درصد برنامه سال گذشته در حفریات عملیاتی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش استخراج و تولید محصول نیز علت اصلی عدم تحقق کامل اهداف و افت عملکرد نسبت به دوره مشابه ۹۷ مربوط به مشکلات تأمین قطعات موردنیاز برای اجرای برنامه سرویس و نگهداری تجهیزات استخراج و تعطیلی معادن و کارخانه زغالشویی در دو هفته پایانی سال ۹۸ برای مقابله با شیوع کرونا بود که به تبع کاهش میزان استخراج، تولید کنسانتره نیز با کاهش مواجه شد.

کریتی ثانی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید عنوان کرد: انتخاب این عنوان نشانگر توجه ویژه و نگاه دقیق رهبری به منابع و توانمندی های داخلی است و ایجاد جهش در تولید محصولات مختلف ملی به شرط اهتمام و برنامه ریزی دقیق مسئولین و ارائه حمایت های لازم، امری تحقق پذیر خواهد بود.

وی توضیح داد: با توجه به سابقه بیش از یک دهه فعالیت به عنوان اولین و تنها شرکت فعال در عرصه معدنکاری تمام مکانیزه استخراج زغال سنگ از ذخایر عمقی و با عنایت به تجارب بسیار ارزشمند کسب شده در حوزه های دانش فنی و تخصصی و در اختیار داشتن منابع تجهیزاتی مانند ماشین آلات حفریات و استخراج و بهره گیری از بزرگترین کارخانه زغال‌شویی ایران و نیز وجود سرمایه‌های انسانی جوان و متخصص در بخش‌های مدیریتی، پشتیبانی، برنامه‌ریزی، فنی و عملیاتی، توانمندی فنی و اجرایی، شرکت زغال سنگ پروده طبس آمادگی و توانایی لازم برای ایجاد جهش در تولید زغال سنگ را دارد.

مدیرعامل زغالسنگ پرورده طبس گفت: با این حال تحقق این مهم منوط به حمایت دولت در تأمین منابع مالی و تسهیلات حمایتی همکاری متولیان بخش معدن برای در اختیار گذاشتن ذخایر و منابع جدید زغالی است و بر این اساس، شرکت زغال سنگ پروده طبس آمادگی دارد به توسعه معدنکاری مکانیزه برای افزایش تولید و تأمین خوراک صنایع کمک کند.

کریتی ثانی با بیان اینکه برنامه های توسعه برای افزایش استخراج زغال سنگ خام و افزایش بهره وری تولید کنسانتره در برنامه وجچود دارد، افزود: در حال حاضر برای توسعه عملیاتی در دو بخش استخراج زغال سنگ خام و تولید کنسانتره این محصول با هدف افزایش میزان و راندمان تولید، برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی ادامه داد:به منظور افزایش سطح استخراج معادن، پروژه خرید سری دوم تجهیزات مکانیزه استخراج لانگوال در دستور کار قرار دارد که گزارشات فنی و اقتصادی طرح تهیه شده و در حال حاضر پیگیری برای استفاده از خدمات مشاورین متخصص در این حوزه برای نهایی کردن موضوع، در حال پیگیری است. برای افزایش میزان تولید کنسانتره نیز پروژه اسپیرال در کارخانه زغال شویی در حال اجرا است که هدف این طرح، افزایش بهره وری فراوری زغال سنگ و بالابردن میزان تولید است.

این مقام مسئول در تشریح اهداف شرکت در سال ۹۹ گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، شرکت زغال سنگ پروده طبس استخراج بیش از ۱.۵ میلیون تن زغال سنگ خام، تولید ۶۳۵ هزارتن کنسانتره و اجرای بیش از ۷.۸۰۰ متر حفریات زیرزمینی در معادن را هدفگذاری کرده که با تحقق این برنامه، دستیابی به ظرفیت و توان اسمی تعریف شده برای پروژه فاز اول توسعه معادن زغال سنگ طبس در موضوع استخراج زغال سنگ خام تحقق خواهد یافت.

کریتی ثانی اشاره به تداوم شرایط اضطراری ناشی از شیوع کرونا که صنایع و معادن را در روزهای آغازین سال جدید نیز با تعطیلی یا کاهش چشمگیر ظرفیت عملیاتی مواجه کرده، خواستار حمایت و پشتیبانی دولت و متولیان صنعت و معدن از حوزه معادن و بویژه زغال سنگ شد تا بتوان با عبور از این بحران و در سایه همکاری و همراهی همه جانبه در سال جهش تولید، حرکت چرخ های تولید در معادن و صنایع مرتبط را سرعت بخشید و علاوه بر تثبیت و گسترش اشتغال پایدار، از ظرفیت و توانمندی داخلی این بخش برای تقویت اقتصاد داخلی و توسعه ملی بهره برداری کرد.

بنابراین گزارش، سرمایه گذاری صدر تامین سهامدار عمده این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران بشمار می آید که ظرف ماه‌ های آینده در فرابورس پذیرش می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ