کد خبر: ۱۴۸۰۱۴
۱۱:۷ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

درخواست اتحادیه اروپا برای معافیت تحریم‌های ایران و دو کشور دیگر

درخواست اتحادیه اروپا برای معافیت تحریم‌های ایران و دو کشور دیگر

وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواهان فعال شدن معافیت‌های بشردوستانه برای تعلیق تحریم‌های ایران، ونزوئلا و کوبا به منظور توانمندسازی این کشورها برای مقابله با ویروس کرونا شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرانچا گونزالس لایا وزیر خارجه اسپانیا در کنفرانس خبری ویدئویی اعلام کرد: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشستی از ایجاد معافیت تحریمی برای دسترسی کشورهای در حال توسعه به تجهیزات پزشکی و دارویی برای مقابله با کرونا موافقت کردند.

وی افزود: تمامی تحریم‌های اقتصادی آمریکا و دیگر کشورها همیشه حاوی یک بند یا معافیت بشردوستانه است که طبق آن تحریم‌ها در شرایط اضطراری انسانی همچون شرایط فعلی مقابله با کرونا، قابل تعلیق است. باید تضمین کنیم این بند قابل استناد است و اینکه کشورها و شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی و مواد ضدعفونی‌کننده می‌توانند از این بند استفاده کنند و اینکه همه بتوانند ابزارآلات لازم برای مبارزه با این بیماری همه‌گیر را در اختیار داشته باشند.

گونزالس لایا بر اهمیت حمایت اروپا از کشورهای بسیار آسیب‌پذیر به ویژه در آفریقا و آمریکای لاتین و بطور خاص ونزوئلا و کشورهای همسایه آن که حجم زیادی از پناهجویان را پذیرفته‌اند، تأکید کرد.

بنابراین گزارش، علی رغم فشارهای جامعه بین‌الملل به آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و دیگر کشورها از جمله ونزوئلا در پی شیوع ویروس کرونا، واشنگتن نه تنها حاضر به لغو تحریم‌های خود نشده است بلکه در برخی موارد، تحریم‌های خود علیه ایران را نیز تشدید کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ