کد خبر: ۱۴۸۰۲۵
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱/۱۶

روز رویایی بورس و صنایع مقبول / معرفی سهم آینده دار و گرهی که باز نشد

روز رویایی بورس و صنایع مقبول / معرفی سهم آینده دار و گرهی که باز نشد

روند امروز معاملات بازار سهام، گروه های مورد اقبال، یکی از گره های اصلی بازار و معرفی سهم آینده دار توسط شرکت سبد گردان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سبدگردان تصمیم نگر در خصوص روند امروز معاملات بازار سهام که با رکورد جدید شاخص و عبور از کانال 667 هزار تایی همراه بود اعلام کرد: روز جاری برای بازار سرمایه و سهامداران که رکوردشکنی شاخص بورس را نیز به همراه داشت، رویایی بود. معاملات در همه گروه‌ها و صنایع بورسی از ریز و درشت یکپارچه سبز رنگ و مثبت و همراه با حجم معاملات بالا دنبال شد.

گروه بانکی همچنان صف‌های خرید سنگین داشت و اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی ها و سود تسعیر ارز ، اهرمی برای افزایش قیمت و توجه بازار به این نمادها است. در این گروه دو بانک ملت و تجارت ، جلودار صنعت بانکداری محسوب می‌شوند و بانک ملت همان‌طور که در گزارش اولین روز کاری سال جدید پیش‌بینی کرده بودیم به بیش از هزار تومان رسید.

اما افزایش قیمت نفت در آخرین روزهای هفته گذشته ، باعث تشکیل صف‌های خرید در نمادهای مرتبط با بازارهای جهانی هم شد. از جمله گروه پالایشی که در آن بیشتر حقیقی‌ها خریدار بودند و حقوقی‌ها هم در سمت فروش قرار داشتند. در نماد "شپنا" بیش از ۳۰۰ میلیون سهم بصورت خرد عرضه شد ! تمامی نمادهای پالایشی امروز با صف خرید سنگین مواجه بودند. وضعیت صنعت پتروشیمی نیز به همین منوال بود.

بیشترین حجم معاملات در گروه پتروشیمی به "پترول" اختصاص داشت که اخبار مثبت زیادی درباره این نماد وجود دارد که می‌تواند برای بازار بسیار امیدوار‌ کننده باشد، راه‌اندازی طرح اوره لردگان در سال جاری و فروش بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۹۹ سود قابل توجهی را برای "پترول" به همراه دارد . بنابراین یکی از نمادهایی است که در سال جاری می‌تواند بازده مناسبی را نصیب سهامداران کند.

سهامداران "اخابر" نیز همچنان در حسرت حجم مبنا بودند. موضوعی که بیش از دو هفته است به یکی از گره‌های اصلی بازار تبدیل شده است.

امروز نمادهای معدنی و فلزی هم با معاملات سنگینی مواجه بودند. افزایش نرخ دلار اهرمی برای افزایش سود این شرکت ها محسوب می‌شود. اما گروه دارویی و شوینده هم همچنان مورد توجه بازار بودند. سرمایه‌گذاران این گروه همچنان انتظار افزایش حجم فروش شرکت ها با استدلال تداوم وضعیت کرونا را دارند. باید توجه داشت با فروکش کردن بیماری کرونا، افت فروش این شرکت ها هم حتمی است و لذا خیلی نباید به این وضعیت دل‌خوش باشند.

نکته‌ای که در روزهای قبل هم هشدار داده بودیم این است که باید به وضعیت بنیادی شرکت ها توجه کرد و هر سهمی را در هر قیمتی خریداری نکرد. در بازار مثبت امروز که اکثر نمادها با صف خرید سنگین به کار خود پایان دادند، نمادهای "غگل، کفپارس، کگاز، ثتران" و ... منفی و قرمز رنگ بودند. بنابراین یک بار دیگر اهمیت توجه به وضعیت فاندامنتال شرکت ها را متذکر می‌شویم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ