کد خبر: ۱۴۸۰۶۹
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱/۱۷

دو واکسن ویروس کرونا وارد مرحله آزمایش انسانی شد/ زمان دسترسی عموم
سازمان بهداشت جهانی:

دو واکسن ویروس کرونا وارد مرحله آزمایش انسانی شد/ زمان دسترسی عموم

سازمان بهداشت جهانی از دو نمونه واکسن ویروس کرونا خبر داد که وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شوند و ۶۰ واکسن دیگر هم در مرحله پیش‌بالینی قرار دارند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: دو واکسن بیماری کرونا ، وارد مرحله اول کارآزمایی بالینی انسان شده‌اند و ۶۰ واکسن دیگر نیز در مراحل پیش از بالینی قرار دارند.

براساس این گزارش، یکی از واکسن‌های تاییدی برای آزمایش بر روی انسان بطور مشترک توسط شرکت CanSino Biological و مؤسسه بیوتکنولوژی CanCino ساخته شده است. این واکسن از وکتور ویروسی بدون تکرار به عنوان پلتفرم همانند واکسن‌های بیماری غیر کرونا مانند ابولا که بر روی آدنوویروس‌های نوع ۵ متمرکز هستند، استفاده می‌کند.

واکسن دیگری که وارد مرحله اول کارآزمایی شده توسط شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی مدرنا (Moderna) و موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) توسعه داده شده است.

این نانوذرات لیپیدی (LNP) واکسن کاندیدای ام آر.ان.ای را در یک محفظه قرار می‌دهند و از یک بستر آر.ان.ای استفاده می‌کنند. در این روش، اطلاعات ژنتیکی ویروس از دی.ان.ای برای ساختن پروتئین رمزگذاری می‌شود. ام آر.ان.ای یا پیام‌دهنده آر.ان.ای، به عنوان واسطه‌ای بین اطلاعات ژنتیکی موجود در دی.ان.ای و توالی اسید آمینه پروتئین‌ها عمل می‌کند که به سلول‌ها دستور می‌دهد پروتئین‌هایی را که با ویروس‌ها مبارزه می‌کنند، تولید کنند.

کارشناسان معتقدند ۱۲ تا ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا واکسن در دسترس عموم قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ