کد خبر: ۱۴۸۰۷۸
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱/۱۷

تحلیل نماینده مجلس از وضعیت اورژانسی بازار مسکن و امتناع سازندگان

تحلیل نماینده مجلس از وضعیت اورژانسی بازار مسکن و امتناع سازندگان

رئیس کمیسیون عمران مجلس وضعیت بازار مسکن را اضطراری توصیف کرد و گفت: بدنه اجرایی و مدیریتی کشور تصمیم قابل قبولی برای رونق تولید مسکن اتخاذ نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،‌ محمدرضا رضایی با اشاره به افزایش 47 درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن گفت:‌ اگر چه افزایش سقف تسهیلات ساخت و ساز مسکن می تواند در ارتقا میزان تولید اثرگذار باشد، اما هنوز بدنه اجرایی و مدیریتی کشور تصمیم قابل قبولی برای رونق تولید مسکن اتخاذ نکرده است.

وی افزود: وضعیت بازار ساخت و ساز مسکن بسیار نامطلوب و نگران کننده است به ویژه آنکه با شیوع بیماری کرونا بخشی از طرح های تولید مسکن متوقف شده و با این حال دولت هنوز هیچ اقدامی برای حمایت اقتصادی از سازندگان صورت نداده است. شرایط  به گونه ای است که بسیاری از سازندگان برای حضور در عرصه ساخت و ساز ریسک نمی کنند، زیرا مشخص نیست در ماه های آینده اوضاع چگونه خواهد بود.

رضایی با اشاره به کاهش معاملات مسکن و افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی گفت: هر چقدر آمار معاملات مسکن بالا رفته و قیمت مصالح و تجهیزات کاهش یابد، سازندگان برای حضور فعالانه در بازار ساخت و ساز تمایل بیشتری خواهند داشت. دولت باید با ارائه تسهیلات با سود مناسب و ارائه مصالح ساختمانی در بازار تولید مسکن تحرک ایجاد کند تا عرضه افزایش یابد

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ