کد خبر: ۱۴۸۱۱۸
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱/۱۸

درخواست نماینده مجلس برای برخورد با بانک‌های متخلف در عدم تعلیق اقساط

درخواست نماینده مجلس برای برخورد با بانک‌های متخلف در عدم تعلیق اقساط

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت اعمال مجازات برای بانک‌های متخلفی که نسبت به اجرای تعلیق سه ماهه پرداخت اقساط بانکی مشتریان سرباز می زنند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به ضرورت تعلیق اقساط تمام تسهیلات بانکی به خانه ملت گفت: با وجود دستورالعمل بانک مرکزی برای تعویق سه ماهه پرداخت اقساط بانکی، متأسفانه برخی از بانکها هنوز زیر بار اجرای این مصوبه نرفته اند.

وی افزود: در شرایط کنونی دولت مصوبه و دستور العملی برای اجرای دستگاهها و سازمان های ذی ربط صادر می کند اما برخی مدیران به آن تن در نمی دهند و این مسئله موجب بی اعتمادی و بدبینی مردم به اقدامات دولت می شود. به طور مثال دولت اعلام کرد که انجام امور درمانی مرتبط با کرونا در بیمارستان ها رایگان است اما برخی از بیمارستان ها اقدام به دریافت فرانشیز از بیماران کرونایی می کنند.

این نماینده ادامه داد: قطعا دولت باید با دستگاه های متخلف و خاطی به صورت جدی برخورد کند. اگر بانکها مصوبه تعویق سه ماهه تسهیلات بانکی را به درستی اجرا نمی کنند، باید با آن ها برخورد قانونی شود زیرا پرداخت اقساط بانکی در وضعیت کنونی فشار گسترده ای به اقتصاد خانوار وارد خواهد کرد.

سعیدی گفت: اقساط بانکی حلقه نخست زنجیره اقتصادی جامعه است. یعنی اگر بانک ها اقدام به تعلیق چند ماهه اقساط تسهیلات کنند، می توان انتظار داشت که مالک از مستأجر اجاره دریافت نکند که تأثیر چشمگیری در اقتصاد خانوار خواهد شد. لازم است که دولت در کنار مصوبات اقتصادی برای مقابله با تبعات کرونا، مصوباتی نیز برای مجازات مجریان متخلف در نظر گیرد تا تمام برنامه ها به طورصحیح اجرایی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ