کد خبر: ۱۴۸۱۲۰
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱/۱۸

افزایش  ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی / فعلا
آذری جهرمی خبر داد:

افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی / فعلا" فقط دو شرکت VDSL دارند

وزیر ارتباطات از افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی خبر داد و گفت : غیر از شاتل و مخابرات، باقی شرکت ها باید ظرفیت لازم برای VDSL را فراهم کنند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد جواد آذری جهرمی در اینستاگرام اعلام کرد: عملیات اجرا و ثبت نام ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان‌های قم، تهران و مناطقی که سرعت اینترنت موبایل در آن‌ها پایین‌تر از متوسط کشوری است از هفته آینده آغاز و تا پایان سال به سایر شهرها نیز خواهد رسید و سرعت اینترنت خانگی تا ۴ برابر افزایش می یابد.

از ۱۸ تا ۲۸ اسفند شرکت های بین المللی ، همکاری خوبی در زمینه افزایش حجم دسترسی به اینترنت داشتند و ظرفیت از ۷.۵ پتابایت به ۱۱ پتابایت رسید.
در تکنولوژی VDSL به جای تعویض، تجهیزات روی همان سیم مسی با فیبر نوری در فاصله زیر ۳۰۰ متر از زمین نصب می‌شود و به این شکل سرعت به ۷۰ مگابایت می رسد.

در قم سرعت ها حدودا ۵ برابر شده و در تهران نیز سرعت اینترنت خانگی تا ۴ برابر اضافه خواهد شد. اینترنت نسل جدید با قیمت فعلی لحاظ شده و پول مازادی بابت آن گرفته نمی شود. غیر از شاتل و مخابرات، باقی شرکت ها باید ظرفیت لازم برای VDSL را فراهم کنند. می توانستیم از پهپاد پستی برای ضدعفونی کردن خیابانها  استفاده کنیم اما مجوز لازم صادر نشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ