کد خبر: ۱۴۸۱۲۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱/۱۹

سه درخواست مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برای رفع موانع جهش تولید
از معاون اول رییس جمهور درخواست شد:

سه درخواست مدیران عامل ایران خودرو و سایپا برای رفع موانع جهش تولید

مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در نامه ای مشترک خواستار تعویق استاندارد یورو ۵، افزایش تخصیص و فروش ارز و راه اندازی دائمی حمل مواد و کالاها از معاون اول رئیس جمهور شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی و جواد سلیمانی مدیران عامل ایران خودرو و سایپا طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند: صنعت خودرو به عنوان یکی از پیشروان های صنعت و اقتصاد و در راستای عینیت بخشی به شعار سال ۹۹ که توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده، برنامه‌ریزی‌های منسجم و گسترده و همه جانبه ای را انجام و تصمیمات متناسب با اجرایی شدن آن را در همین روزهای اول سال جدید انتخاب کرده است.

لکن در جهت تسهیل و رفع موانع موجود بر سر راه جهش تولید از آن مقام تقاضا مندیم که در ارتباط با موارد زیر دستورات مقتضی را به دستگاه‌های ذیربط جهت همراهی و مساعدت صادر کنند.

۱. نظر به افزایش شدید نهاده های تشکیل دهنده کاتالیست در بازارهای جهانی در ماه های اخیر و تامین بسیار سخت مواد آلی آن در این شرایط به همراه تحمیل هزینه های ارزی و نهایتاً ریالی شدید به تولید کننده و نهایتاً خودروساز و مشتری و اثر بسیار پایین استاندارد یورو ۵ در مقایسه با یورو ۴ در کاهش آلایندگی کلانشهرها و همچنین عدم تدارک تولید و توزیع سوخت مناسب یورو ۵ در کشور و نهایتاً کاهش عمر کاتالیست و اسراف منابع ارزی و ریالی، استاندارد آلایندگی یورو ۵ تا ۶ ماه بعد از رفع تحریم ها به تعویق بیفتد و از عدم شماره گذاری خودروهای یورو ۴ از ابتدای سال ۹۹ جلوگیری به عمل آید.

۲. افزایش تخصیص و فروش ارز از سیستم بانک مرکزی به منظور جلوگیری از توقف خطوط تولید

۳. با توجه به شرایط خاص ناشی از اشاعه و ویروس کرونا و نتیجتاً کاهش شدید حمل و نقل بین المللی، کالا و مواد اولیه به مقصد ایران، هماهنگی لازم با ایرلاین‌ها و خطوط کشتیرانی و شرکت‌های حمل و نقل زمینی مبنی بر راه اندازی دائمی حمل مواد و کالا ها به خصوص از مبدا چین صورت گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ