کد خبر: ۱۴۸۱۲۸
۱۶:۲ - ۱۳۹۹/۱/۱۸

آخرین رقم مبتلایان و فوتی ها و نسبت ایران و جهان / آمار آمریکا مورد اطمینان نیست
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

آخرین رقم مبتلایان و فوتی ها و نسبت ایران و جهان / آمار آمریکا مورد اطمینان نیست

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام آخرین آمار مبتلایان و فوتی ها و عدم اطمینان به اطلاعات آمریکا گفت: نسبت فوتی ها به بهبودیافتگان در جهان ۲۱ و در ایران ۱۴ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کیانوش جهانپور با اعلام آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در ایران و طی 24 ساعت گذشته گفت : با شناسایی دو هزار و ۲۷۴ بیمار جدید ، مجموع مبتلایان به ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: در این میان ۱۳۶ نفر دیگر فوت شدند و تعداد جان باختگان به ۳ هزار و ۷۳۹ نفر رسید . همچنین ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر با بهبود شرایط از بیمارستان ها ترخیص شدند و وضعیت ۴۰۸۳ بیمار هم نامساعد و وخیم است .

این مقام مسئول افزود: آمار برخی کشورها مانند آمریکا چندان مورد اطمینان نیست. نسبت فوتی ها به بهبودیافتگان در جهان 21 درصد، فرانسه 33 درصد، آلمان 5 درصد و ایران 14 درصد است. بنابراین اگرچه جزو اولین کشورهای با شاخص مرگ و میر کم نیستیم اما نرخ مرگ و میرها نسبت به نرخ مرگ و میر در جهان پایین‌‌تر است.

جهانپور ادامه داد: در روزهای اخیر تهران شاهد رفتارهای برخی شهروندان و حضور در خیابان‌‌ ها بود که در صورت این وضعیت با پیک مجدد بیماری مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ